Vad jobbar du med egentligen?

Innan när jag jobbade som planerare vet jag inte hur många gånger jag fick frågan "Vad jobbar du med egentligen?" Oftast svarade jag "Jag jobbar med logistik, som planerare inom bilindustrin". "Jaha, du håller på med transporter och lastbilar och sådant?". "Nej, visst att man kan jobba med sådant om man är logistiken, men nu är jag planerare....". Eller kunde jag få svaret "Planerarei bilindustrin? Jaha! Så du sitter och ta fram nya bilmodeller?". "Nej, alltså nu jobbar jag med logistik och det du föreslår jobbar väl injengörer med?".

Min mamma har också fått frågan vad jag jobbar med och ibland har hon svarat "Jo? Hon...bland annat köper hon in material". Nej mamma, köper in material gjorde jag inte för det jobbar man med på inköpsavdelningen. Däremot beställer jag hem material till de artiklar jag har lagt odrar på.

Jag tror att max två utav er vet och inser vad jag egentlgien jobbade med innan, hihi.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag jobbade inom bilindustrin i runt ett år, så jag har nog en ganska bra uppfattning om vad ditt jobb innebar :)

2009-05-11 @ 10:02:40
Postat av: Jeanna

Jasså, har du? Hihi, okej tre utav er vet då vad jag jobbade med! ;o)

2009-05-11 @ 10:51:53
Postat av: Linda B

Tror det är många yrkesmänniskor som brottas med det problemet. Vi har det enkelt vi som är sjuksköterskor, tandläkare, frisörer bilmekaniker mm till en viss gräns. För vem vet egentligen vad jag gör som narkossköterska mer än att se till att patienten somnar innan op, många har inte ens tänkt tanken att jag sitter med under hela operationen och att jag faktiskt är den som ser till att kirurgerna kan arbeta på sin sida? och vad gör jag när jag inte har hand om en patient på op salen egentligen? Så egentligen är det ju faktiskt bara en med kollegor som kan ha järn koll på vad mitt yrke går ut på? Eller?

2009-05-11 @ 12:36:13
Postat av: Malin

Där blev du lite överraskad :P

volvo sommaren 07 tätt följt av en visstidsanställning på Finnveden i 9 månader

2009-05-11 @ 13:20:24
Postat av: Cecilia

Jag kan åtminstone göra en kvalificerad gissning:)

2009-05-11 @ 16:05:43
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Linda: Det finns så många nya titlar på yrken idag som inte fanns förr i tiden. Vissa yrken har man inte en aning om alls vad det är medan men med vissa tro sig veta (fast man egentlgien kanske inte alls gör det).

Malin: Jaha, det visste jag inte att du hade! :o) Och på två ställen dessutom!

Cecilia: Hihi, mmm det kan du säkert göra. Fast, J och jag jobbade inte riktigt med samma saker, men du kan nog lista ut det ändå! ;o)

2009-05-11 @ 18:52:40
URL: http://jeannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0