Sista lördagkvällen för hösten

(Jag hinner med ett inlägg till innan vi åker.)

Igår var det värsta snöovädret när jag körde till Växjö på kvällen. Mellan Olofström och Ryd snöade det så mycket att jag knappt kunde se vägen! Men som tur var övergick snön till regn efter Ryd och det gick därför genast lättare att ta sig fram.

Klockan 19.00 var vi och åt julbord på Villa Vik. (Hm, kostade 495 kr/person plus dricka. Visst var maten god men ändå ett jädra pris tycker jag.) Jag började må lilla en bit in i ätandet och kunde till slut inte få i mig mer (efterrättsbordet såg inbjudandet ut, men jag kunde bara inte...jag smakade på två av tårtorna och sedan kunde jag helt enkelt inte få i mig mer utav dom.)

Efter jolbordet var vi och hämtade Christoffers kompis Henrik och sedan stack vi tre till Eringsboda Brunn (jag körde). Det var inte så jättemycket folk där, men jag hade det trevligt ändå och mitt illamående släppte som tur var under kvällens gång. Vi kom hem till Växjö igen strax innan tre, och då var jag bra trött. Jag och Christoffer låg ändå och pratade i 45 minuter och sedan somnade vi till slut tätt ihopslingrade.

Nu åker vi strax. Vinke vink till er alla! Kramar på er!

Mot England och Irland...

Jag ska om en stund bege mig av till Växjö.

Ikväll ska vi på julbord med några av hans kompisar och därefter blir det utgång.  
Imorgon bär det av till England och Irland. Vad kul det ska bli! 

I elva dagar ska vi tillbringa varenda timme, dygnet runt ihop. Klarar vi det "finns det inget som kan stoppa oss"!  ;o)
Fast, jag är redan 100 procent säker på min sak! Har aldrig förr varit så säker på något tidigare! - He is the one! No doubt about it, what so ever! Soulmates! :o)




Nu blir det tyst från mig i dryga två veckor! Ha det bra alla! Jag hör av mig när jag kommer hem! Kramar till er!

Gåva från Lillstrumpa.

Men titta vad jag hittade, en liten gåva från lillebror. Tack Lillstrumpa! Det är alltid trevligt med lite överaskningar! ;o)
(Hihi, detta kommer ingen att förstå mer än du och jag, Lillstrumpan! Eller tja, möjligt vis Cecilia)


Balklänning och tiara

För Marcos skull är jag väldigt nära och packa en balklänning och tiara. Han skulle i sådana fall sätta upp bilden på kontoret, om jag skickad en från resan! Princessor kan! ;o)

Titta Annicka, en till som har utsett mig till princessa! :o)

Ex förlovad...

Mitt ex Andreas har förlovat sig med sin Nina. Jag pratade med honom i torsdags och de är nu på en liten weekendresa på Island.
Grattis till förlovningen! :o)

Alone and horny...

...vad jobbigt. Hade verkligen "behövt" vara hos Christoffer nu!! ;o)


Fan med!!!


Friday night...

Känns som att jag inte hunnit md ett skit idag/ikväll...

Var lite snabbt i Karlshamn och hälsade på Jamie, Cecilia och Lukas. Hämtade min digitala systemkamera hos dom (som de lånat av mig) som jag ska ha med mig på resan. Körde sedan hem till mamma och åt äppelpaj (som hennes "kompis" Gunnar hade bakat). Bytte därefter till vinterdäck på lilla Skrållan. Kom hem igen till Lörby vid 23.00-tiden. Har massor att göra inför morgondagen, fatta inte riktigt hur jag ska hinna med allt, men det ordnar sig alltid!

Chinese Democracy

Detta är till min buddy Ola:

TACK för skivan!!! Du är en ÄNGEL!  Den har varit efterlängtad kan jag säga!!! Guns ´n´ Roses Rocks! ;o)

Hihi, minns föresten precis när vi gick i 9:an och på engelskan skulle översätta en låttext till svenska och sedan spela upp låten för klassen. Alla andra körde sin synth och sin pop (som alla Svängstabor gjorde på den tiden) men du och jag gick på rock! ;o) Jag körde iofs light versionen och tog Bon Jovi, men minns jag rätt körde du en Judas Priest låt.

Tänka sig att det var upp till dig och mig (och lite Johan E. också kanske?) att rädda Svängstas rykte! (Varför kom alla synthare från Svängsta egentligen?)

På jakt efter p-piller

Plötsligt upptäckt jag idag att jag inte hade mer p-piller (jag var annars helt övertygad om att jag hade en karta till, men nej.) Och jag som ska åka till England och Irland på söndag. Ooops!

Ringde till barnmoskorna i både Sölvesborg och Karlshamn, men alla var på utbildning. Aj da... Var då nära att börja ringa runt till mina vänner och be om att få låna en karta av någon, men lyckades till slut få samariten att skriva ut ett litet paket. Tur man har ibland...  :o)


Spontant till Växjö

Så i onsdags åkte jag spontant till Växjö på kvällen. Jag saknade Christoffer så mycket att jag till slut inte kunde låta bli! Hihi, men jag är glad att jag åkte, jag hade det väldigt trevligt och mysigt! Jäklar vad jag älskar den pojken! :o)

På vägen hem från Växjö igår åkte jag förbi farmor och farfar och hjälpte dom med att städa och julpynta. Fint blev det!

Senare på kvällen stannade jag till hos mamma lite och pratade. Passade på att gosa lite med mina små bebisar Maja och Mu. -Jag saknar dom!

Diksution mellan överjaget, detet och jaget

Kl. 18:10
Detet: Sätt dig i bilen och kör till Växjö NU! Du saknar ju honom, längtar efter honom och han vill dessutom att du ska komma.
 
Överjaget: Åk inte upp till honom ikväll. Du har så mycket att göra och ska du hinna med allt innan du åker till England och Irland i helgen är det bästa att du håller dig hemma. Dessutom ska du ju ändå åka upp till honom på fredag, och på söndag åker ni ju iväg och du får då tillbringa dygnet runt i flera dagar med honom.

Jaget: Nyss lyssnade jag på detet men lutar nog nu mer åt överjaget. Vem vinner? Det återstår att se...

Kl. 20:45
Detet vann och jag befinner min nu på kontoret i Växjö ;o)


Vaknade lycklig och tänkte "Wow"

Jag har alltid sagt att jag vet att jag har träffat rätt kille den dagen jag vaknar, tittar jämte mig och tänker "Wow"! (Kan nämna att detta dock aldrig har hänt mig!)

Men, när jag vaknade i söndagsmorse kände jag ett lyckorus i kroppen, jag var verkligen lycklig på alla punkter. Och när jag tittade på mannen som låg och sov brevid mig (dvs. Christoffer) tänkte jag "Wow"... Jag kunde inte göra annar än att ligga där en lång stund och bara se på honom med ett leende på mina läppar.

Denna otroligt söta kille, men de vackraste ögonen jag har sett, och som har den mest underbara personlighet man kan tänka sig...älskar mig! Kan man göra annat än att tänka "Wow"? -Nej!!!

Låtar på hjärnan

Har tre låtar som jag har "fått på hjärnan" som jag spelar om och om igen:

Takida - The Dread
Nickelback - Gotta be somebody
Katy Perry - Hot and Cold

Personlig coach

Klockan 15:00 idag ska jag var i Karlshamn och träffa min personliga coach som jag fått av mitt forna företag. Det ska bli intressant och jag ser med spänning fram emot mötet! :o)

Ny frisyr

Jag var och klippte mig igen i måndags. Klippte av en bit på längden samtidigt som jag återigen klippte lugg. Köpte även en klarröd färg till håret. Kom idag på att jag nu mer eller mindre (om jag plattar mitt hår) har samma frisyr som Hayley Williams i Paramore.


Soulmates

Jag har aldrig känt så här tidigare och jag kan inte fullt ut förklara känslan som jag känner! Allt jag kan säga är att det känns som att vi helt enkelt hör ihop och att jag känner honom väl fastän jag egentligen inte gör det.

Ni kanske tycker att jag är allt för naiv och passionerad i detta uttalandet, att alla förhållande är bra i början och att när man är nykär så är man blind. Visst, så må det vara, men jag vågar ändå påstå till 100% att detta ändå är något utöver det vanliga. Jag tror jag har hittat min tvillingsjäl!

 Soulmate is a term sometimes used to designate someone with whom one has a feeling of deep and natural affinity, friendship, love. intimacy, sexuallity, spirituality and/or compatibility. A related concept is that of the twin flame or twin soul – which is thought to be the ultimate soulmate, the one and only other half of one's soul, for which all souls are driven to find and join.

Some people believe that souls are literally made and/or fated to be the mates of each other, or to play certain other important roles in each other's lives.


According to theories popularized by Theospphy and in a modified form by Edgar Cayce, God created androgynous souls, equally male and female. The souls split into separate genders later, perhaps because they incurred karma while playing around on the earth, or "separation from God". Over countless reincarnations, each half seeks the other. When all karmic debt is purged, the two will fuse back together and return to the ultimate.



Själsfrände

Jag hittade följande test på Aftonbladet;

 

Har du hittat din själsfrände?


Vill du veta hur nära du är att träffa din själsfrände? Gör det här testet. Svara ja eller nej på de påståenden som finns och räkna ihop antal ja och nej. Kolla sedan resultatet.

 

1. Du känner en dragning som inte bara är instinktiv utan även ögonblicklig.

2. Dragningen är ofta helt annorlunda än en vanlig förälskelse eller fysisk attraktion, mer en känsla djupt inifrån.

3. Först kanske du inte ens tycker om henne eller honom men påverkas ändå djupt inom dig.

4. Du kan inte komma undan denna känsla och snart upptar denna person en allt större del av dina tankar.

5. Ju mer du lär känna personen desto starkare bli känslan.

6. Du känner dig oförmögen att förklara dina känslor men också att förneka dem.

7. Det känns som om ni djupt inom er redan känner varandra.

8. Ni kan tala med varandra i veckor utan avbrott.

9. När ni rör vid varandra eller har sex upplever du en dimension som du aldrig gjort förut.

 

Resultat: Ju fler ja-svar du har desto troligare är det att du träffat din själsfrände. Har du fler nej- än ja- svar kan du öka dina chanser att möta en själsfrände genom att läsa råden på uppslaget innan.

 

Gissa hur många "ja" jag hade på detta testen! ;o)


Vill ha från tjejkompisar

På begäran kommer här en ny lista...

Vad jag hade velat ha från mina tjejkompisar
(Dvs. om jag var tvungen att välja bland mina tjejkompisar på följande punkter.)

Utseende: Annicka

Jobb: Malin

Intelligens: Malin

Utbildning: Malin

Hem: Annette (villa), Annicka (lägenhet)

Klädstil: Anette

Självförtroende: Anette eller Cecilia

Humor: En kombination av Cecilia, Anette och Malin

Matlagning och bakning: Cecilia

Kreativitet: Kombination av Annicka, Malin och Emma

Sångröst: Malin,  Jessica eller Helen

Dans: Cecilia

Erfarenheter: Malin

Personlighet: Kombination av Cecilia, Annicka och Anette

Barn: Cecilia (dvs. Lukas)

Pojkvän: Emma (dvs. Robban)

Sexliv: Malin


Åsikter över listan kan som vanligt lämnas i kommentarerna.

Dressing room: Vill ha!

Jag vet att jag är jäkligt amerikansk på vissa punkter!

Det finns en amerikansk inredningsaspekt som jag verkligen vill ha (och på denna punkten är jag väldigt amerikansk!). Jag vill ha en "walk in closet" alt. "dressing room"!!!

(Nu när jag gjorde om hemma var jag faktikdt nära att göra om "kontoret" till ett "dressing room", men eftersom jag en dag ska sälja huset, hade det då funnits ett  sovrum mindre i huset: Inte så bra vid försäljning!)

En av de snyggaste jag har sett är Mariah Careys dressing room i hennes lägenhet i New York:








Träffa pojken min

Jag har fått en del förfrågningar från vänner som vill träffa Christoffer. - Vill ni träffa honom får ni nog allt ta och pinna er till Växjö eftersom han jobbar så mycket som han gör!


"Lost in translation"

Jag har alltid gillat filmen "Lost in translation" av Sofia Coppola. Jag såg den strax efter det att den kom ut 2004 och har sett den tre gånger sedan dess. Dock har folk jag diskuterat filmen med inte förstått min förtjusning med den för de har mer eller mindre hatat den eller somnat till den.

Men nu har jag äntligen hittat en likasinnad: Malin aka Nane! Malins kommentar om den: "Den är grym och asfin!" Mmm, visst är den, Nane!

För att citera Nane igen på punkten varför hon och jag gillar den: "För att vi är lite smatare!"
Hihi, mmm, så kanske det är, gumman! ;o)

Gold

Har hittat en ny radiokanal från Växjö som jag gillar. Jag får in den några mil innan Ryd när jag kör över Olofström till Växjö. 

Min käre pojkvän skickade mig länken till den nyss, så nu kan jag även lyssna här hemma:
http://se.delicast.com/radio/Sverige/v%C3%A4xj%C3%B6/Hit_FM_Gold

Enjoy!

Bra med att vara ihop

Fick en länk till följande av min lille älskling: 

UMO ställde frågan ”Vad är det som gör att det kan vara skönt att vara ihop med någon?”. Från de svar vi fick in blev det en lista med 10 saker man kan tänka på, känna sig peppad av eller känna igen sig i.

  • Man har någon som kan få en att känna sig älskad, ge en bekräftelse och få en att känna sig speciell.
  • Att vara ihop kan få en att känna sig trygg.
  • Man har någon att prata med eller bara vara med om man inte har någonting att göra.
  • Man har någon att visa sina känslor för och någon som kan lyssna på en.
  • Man finns i någons hjärta.
  • Man har en famn att krypa upp i och någon man kan mysa med.
  • Man slipper känna sig rädd för att vara ensam.
  • Man behöver inte känna sig tvungen att alltid se bra ut.
  • Man har någon som man kan ha sex med.
  • Det kan bli billigare eftersom man kanske köper saker tillsammans som man delar på.

Den sista punkten håller jag INTE med om kan jag säga! ;o) Jag gör av med  mer pengar nu än när jag var singel! Men det är inget jag hänger upp mig på, jag spenderar ju det på/tillsammans med någon som jag älskar.
Nej, man behöver inte alltid tänka på att se bra ut. (Även ifall min pojke säger att jag är vacker osminkad och söt sminkad.) Jag rakar ju inte benen heller dagligen ska jag villigt erkänna.

Knullbloggen

Hm, jag googlde på själsfrände och fick som tredje träff följande länk...

http://knullbloggen.blogspot.com/

Äh..okej?

Läs...för jag kan inte förklara det sjuka! Jösses!

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Marina http://ina8179.bloggagratis.se/


Så här lyder reglerna:

- Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.

- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.

- Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.

- Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.


Sju oväntade fakta om mig:



1. Jag "lider "av synestesi och ser veckodagarna i färger. Tex. ser jag lördagar i en röd färg. Minns att när jag gick i lågstatiet hade jag en diskution med min lärare, för jag kunde inte förstå varför det var söndagarna och inte lördagarna som var röda i kalendern. Karin, min lärarinna, förstod mig inte alls hihi och tyckte att jag var konstig.

För er som inte vet vad det är: Synestesi (eller sinnesanalogi) är ett  neurologiskt tillstånd som innebär att två eller flera sinnen  är sammankopplade. Vissa synesteter kan höra färger, andra kan se ljud; symptomen varierar. Uppgifterna om hur stor del av befolkningen som är synesteter varierar, allt mellan 2% och 0,001% har föreslagits.



2. Jag har väldiga problem att skilja på höger och vänster (har dock fått förklarat för mig att det har med min dyslexi att göra).



3. Jag har ett bra språköra när det gäller språkuttal och dialekter. - Jag hör och kan sedan härma mer eller mindre perfekt. (Fröken spådespelerska har dragit detta till nyttan på fyllan som ung kan nämnas., hihi)


4. Jag tror på Gud (dock inte som i bibeln eller någon annan form av världsreligion). Vi är alla Gud och vi hör alla ihop. Tror på att allt i ens liv händer av en anledning och att vi finns på jorden för att uppleva allt och lära oss allt.



5. Jag hatar den svenska avundsjukan och folk som bara gnäller över sin situation utan att göra något åt den! Vi befinner oss alla i den situation vi är idag pga de val och handlingar vi har gjort tidigare i livet. Gillarn man inte var man befinner sig anser jag att man ska göra något åt det och sluta gnälla!

I vilket fall ska man sluta upp och vara avundsjuk och istället tänka om! Möter man någon som är eller har något som man själv önskar sig, anser jag att man ska fundera över vad som ligger bakom och hur personen har nått dit och vad man själv kan göra för att få samma sak.



6. Jag drömmer ofta sanndrömma om nätterna. Dessa sanndrömmar rör allt från småsaker i det vardagliga livet till större händelser. (Tex. tror mig veta hur jag själv och min mamma kommer att avlida.)


7. Jag har forbi för ormar, knivar och yxor (alt. vassa föremål). Jag känner en skarp smärta i halsen när jag ser vassa föremål, är övertygad om att jag har fått min hals avskuren i ett tidigare liv.



På utmaningen hittar jag på min egena variant eftersom jag inte har så många vänner som bloggar. Jag utmanar istället mina vänner att skriva sju saker om sig själva i kommentarerna.

Jag utmanar:

Malin
Annicka
Sara-Maria
Jessica
Mia
Cecilia
Anette


Min pojkes personlighet

Min käre pojke tog samma personlighetstest som jag gjorde för några dagar sedan. Hans resultat:

Personlighetstyp:

Vänliga, flexibla handlingsmänniskor. Fokuserade på snabba resultat. Lever för stunden. Risktagare som lever på högvarv. Har inget tålamod när saker dras i långbänk. Lojala och moraliska, men med flexibel syn på lagar och regler om så krävs för att få något uträttat. Socialt begåvade och populära.


Karriärer som skulle kunna passa:

Säljare, marknadsförare, poliser, ambulanssjukvårdare, medicintekniker, datatekniker, datasupportanställda, entreprenörer, komiker, rallyförare, brandmän, militärer, revisorer, snickare, hantverkare, lantbrukare, servicepersonal, transportarbetare, väktare.


Av min bedömning stämmer det bra in på honom! :o)
Tror även att våra personlighetstyper passar bra ihop! Puss på dig, älsklingen min!

Lördagskväll full av överraskningar

Kvällen började med en italiensk buffé som var smaskens. Sedan begav vi oss av till Lena och Orups föreställning. Vi hade bra biljetter, satt på tionde raden på parkett mitt framför scenen (kanonplatser verkligen!)

Jag måste erkänna att mina förväntningar inte direkt var så stora, men jag blev positivt överraskad! -Den var både bra och rolig och jag hade det väldigt trevligt! Mest förvånad är jag faktiskt över Orups insats, trodde inte att han skulle vara så bra som han var! Föreställningen var underhållande och de lyckades verkligen få med sig publiken. Ett segment av föreställningen bestod av Kakaoke då de fick hjälp på scenen av två Japaner som var sjukt underhållande! :o)
Till alla er som har funderar på att se föreställningen! -Gör det! Ni kommer inte att bli besvikna!

Efter föreställningen hamnade vi inne i Växjö på "The Bishop Arms" med ett gäng från Åkeriföreningen. (Jag var nykter och körde med de övriga i gänget drack frikostigt på en säljares bekostnad som var med). Efter ett tag dök även mamma och Bruno upp på puben (de hade varit och tittat på "Chicago") och min käre Christoffer fick träffa sin svärmor för första gången. (Mammas omdömme efteråt; söt kille med väldigt fina ögon. -Hm, det är ju det jag har sagt hela tiden!) Mamma och Bruno stannade bara en liten stund (mamma ville mest bara träffa min lille pojke) innan de begav sig hemåt igen.
 
Vid 00:30-tiden banar jag vägen i folkmassan för att gå på toalettet, och till min förvåning ser jag då en Karlshamnkille (Jens) sitta vid ett bord i hörnet.  (Till er som inte kände mig under min gymnasietid, är Jens en kille som gick i en parallellklass på Vägga, som var med på klassresan till Barcelona och som jag, väldigt förfriskad, strulade med på strandprommenaden på studentbalen. Pojkstackaren var nog rätt kär i mig på den tiden, han ringde hur som helst flertalet gånger och ville träffas, men det blev inget mer efter studentbalen, jag var inte intresserad, minns jag rätt hade jag bara "Kidde" i tankarna då).  Jag har i vilket fall som helst inte sett honom sedan studentbalen för 10,5 år sedan...

Hur som helst, jag tågar fram till honom och säger: "Visst heter du Jens?". Han tittar på mig, börjar le och svarar: "Jo, visst gör jag det, hejsan Jeanna!". Sedan sitter jag och pratar med honom i dryga halvtimmen. Han presenterar mig för alla sina vänner som: "Den här tjejen hade jag ett förhållande med för 10 år sedan" (jag rättade honom dock). Det visade sig att han nu bor här uppe i Växjö med sin sambo och att han är chef för Swedbank i Älmhult (där ser man, hade aldrig trott det om honom annars). Det hela slutar med att vi byter mobilnummer och vi kommer överens om att ta en fika en dag framöver när jag är uppe i Växjö. Innan jag går säger han: "Du är så söt att jag blir dum i huvudet!"

När jag åter kommer till "Åkerigänget" har de blivit rätt förfriskade på säljarens bekostnad. Bland annat hade an av männen, en mustachrydd herre i medelåldern, blivit väldigt pratglad och "rörlig" av sig. En av kvinnorna som var med gissade på att jag var 22 år gammal och sa till Christoffer att hon tyckte att hans fru (dvs. jag) såg ut som Jill Johnsson. -Jag utnämnde henne till min nya bästa kompis och fick visa henne mitt leg eftersom hon inte trodde på att jag skulle fylla 31 i januari. (Hm, det var andra personen som sagt att de tycker att jag liknar Jill Johnsson, "mammas Gunnar" har sagt att han också tycker att jag gör det.)

Vid stägningsdags beger jag och Christoffer oss hemåt till torpet. Kvällen slutar med att jag får en otroligt vacker kärleksförklaring (som jag inte var beredd på) av min älskling innan vi somnar i varandras armar.

Lena och Orup

Lite bilder från gårdagens föreställning...











Note: Bilderna är tagna (av Christoffer) med en liten digitalkamerra då systemkameror inte fick medföras...

Fredagskväll i nysnö

Fredagen blev lite halvfull av kaos och jag kom iväg senare än vad jag hade tänkt i från Lörby.

Först åkte jag till Karlshamn och hälsade på Lukas och Celilia lite snabbt och lämnade paket (snäll faster jag är tycker jag!). På vägen hem till mamma stannade jag till lite snabbt på Jem och Fix och utbytte några rader med Annicka innan jag begav mig vidare till Gungvala. Jag hade först tänk att bytta till vinterdäck på lilla Skrållan (läs min Renault Clio) men klockan var närmare sju när jag väl kom till mamma (där jag förvarar mina vinterdäck) så jag kände att jag inte hann med det. Jag pratade istället en stund med mamma innan jag begav mig av i mörkret mot Växjö.

När jag runt 80 minuter senare kom fram till Växjö (körde lite försiktigt eftersom jag inte hade vinterdäck) var Växjö täckt med ett tunt lager av nysnö. Det var vackert och för ett ögonblick fylldes min kropp julstämmning.

Efter en del förvirring hittade jag till Christoffers kontor (eftersom jag kom från Karlshamnshållet hörde jag lite fel och kände mig något vilsen innan jag lyckades lokalisera mig). Jag fick nycklarna till torpet av pojken min, åkte och köpte Hägen-Daz glass och körde sedan "hem" där jag förberedde middagen.

Kvällen avslutades några timmar senare med en jakt på en vinöppnare (som inte gick särskillt bra; det blev inget vin) och en trött Jeanna som efter en sömntabblet började tappa fokuseringen och prata omsammanhängande innan hon slutligen somnade i armarna på "her´s truly".

Arbetslös

Jag pratade nyss med min personalchef. Jag är uppsagd och arbetslös från och med måndag...
Jaha, där ser man...

Med andra ord kommer jag att lämna in min jobbmobil på måndag. Dvs. i fortsättningen kommer jag bara att nås på min privata mobil, mina vänner! 0733-912295 ska ni alltså INTE använda! (Risken är stor att någon annan kommer att få ta över den på jobbet.)


Slutat röka

Så, nu har jag varit en duktig flicka och slutade igår att röka!

Jag har bett Christoffer att hångel- och sexstrejka om jag röker mer i fortsättningen. (Hm, svårt val det där: Sex med Christoffer eller röka. - Not! Christoffer vinner överlägset!)

Mamma sa i förgår till mig att hon skulle göra mig arvslös om jag fortsatte att röka! Jag svarade att det skulle nog bli snarare än vad hon hade räknat med i så fall om hon inte skötte sin diabetes...

Utbjuden på lördag...

Jag tror jag har skaffat den mest perfekta pojkvännen som jag någonsin skulle kunna önska mig!

Så hela dagen idag har han varit mystisk och sagt att han planerat något på lördag, att vi två skulle hitta på något; Nyss berättade han var det var:

Italiensk buffé och sedan Lena och Orup!

Jag älskar den grabben!

Till England och Irland med Christoffer


Så idag blev jag tillfrågad av Christoffer om jag v. 49 ville följa med till England och Irland.

Vad svarade Jeanna självklart på det? : JAAAAA!!!!

Lighten up!

Jag tror majoriteten av folket i detta landet saknar självironi och tar saker och ting alldeles för allvarligt. Samtidigt anses det vara "fult" att våga stå upp för sig själv, att våga stå på sig (speciellt om man är tjej) och säger: "Det här kan jag, detta är jag bra på". För som tjej möts man oftast då av: "Vem tror hon att hon är?" Är det då bättre att vara ödmjuk och inte ta för sig? Jag anser hur som helst inte att det är så (eller okej, i vissa situationer är det att föredra men vill man komma någonstans här i livet, är det andra regler som oftast gäller). 

Jag tycker att detta är en aning komisk, men okej... Jag har fått flertalet kommentarer om prisutdelningen och de nomineringarna som jag har tilldelat mig själv.  För det första: Lighten up for F sake!!! - Ta inte allt så allvarligt och seriöst, mina vänner! För det andra: Jag var faktiskt bara ärlig och jag har försökt vara objektiv. Okej, vissa är mer eller mindre "sakfrågor" och lättare att avgöra, andra är mer fråga om tycke och smak. Men, om någon utav er anser att de kan slå mig på någon av punkterna, bring it on ;o)

Men för att motevera mina val kommer här en förklaring:

- Jag är väldigt övertygad om att när det gäller danser överlag kommer jag att slå er alla. (Här måste ni väl ALLA hålla med mig väl?)
-  Jag är en bra skådespelerska (hihi, hade bland annat MVG i det på gymnasiet), jag lider inte av scenskräck och jag blir ytterst sällan nervös. (De enda som möjligtvis skulle kunna slå mig här tro jag är Malin och Cecilia.)
- Jag är hyffsat bra på att laga mat. Den enda personen, vars mat jag har smakat som kan slå min, är Cecilias varpå hon tar hem första platsen och jag andra.
- Jag är bra på att baka! (Någon som vill tjaffsa emot och försöka ta första platsen från mig? Nää, trodde väl inte det!)
- Sex... Behöver jag verkligen förklara det här? (Christoffer, help med out, hihi!)  Alltså, kom igen...det finns två som skulle kunna vara lika galna som mig: Malin och Annicka, anledningen till att de kom tvåa är för att jag tro mig veta att jag har mer sex än dom för tillfället och då konkurrera jag ut dom, hihi ;o)
- Bäst sminkad: Av sminkningarna jag har sett på er: Jag vinner! (Har fått beröm för min sminkning flera gånger av kunnit folk.)
- Bäst klädda överlag: Titta på min garderob och de kläder jag har ;o) Brukar dessutom ofta få komplimanger för min klädstil.
- Snällast: Jag är snäll! Vem utav er (bortsätt från Christoffer och Annicka) skulle våga påstå att de är snällare än mig?
- Mest generös: Jag har alltid bjudit frikostigt och gett preseter hit och dit! Någon utav er (bortsett från Annicka) som vågar påstå att de slår mig? Christoffer, du är med generös, min älskling!
- Charmigast leende: Jag får ofta höra att jag alltid ser glad ut, att jag ofta ler, och det stämmer. Det är ytterst sällan man ser mig sur. Främst brukar killar gilla mitt leende ;o)
- Håret: Hur många utav er har, tjock och självlockigt hår? -I rest my case!
- Utstråling: Jag är inte blyg, jag har självförtroende, jag har ett charmigt leende om jag sätter den sidan till och jag ser inte fy ska ut heller.  Om vi alla gick in på en bar och skulle försöka få med en och samma kille hem (oj, nu kommer jag att göra folk arga) skulle mina största konkurrenter vara Annicka och Malin i min mening.
- Mest väldsvan: Behöver jag förklara den här tycker ni?


Personlighetstest

Tog precis ett peronlighetstest på http://se.41q.com/

Mitt resultat:

Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.


Prisutdelning!

Välkomna till Jeannas prisutdelning till nära och kära. Känsliga läsare varnas då Jeannas självförtroende är starkt och hon är influerad och amerkanska attityder där det är okej att säga att man är bra på något (med andra ord kommer hon att utnämna sig själv till vissa av priserna). Ifall detta skulle uppröra några av läsarna, är det fullt accepterat att kommentera detta då Jeanna tål kritik! Upprörda klagomål på vinnare av priserna är också fullt accepterat att kritisera i kommentarerna. Skulle någon, som inte omnäms på någon av priserna, kännas sig orättvist behandlade ombedes även dessa att klaga i kommentarerna. (Men...har man inte blivit utsedd till vinnare i någon kategori finns två alternativ; Mitt ömdömme är helt fel alt. personen i fråga har skev uppfattning om sig själv. Vilken av alternativen låter jag i sådana fall vara upp till läsaren att bedömma.)
 
Enjoy prisutdelningen!
 
Bäst humor: Jamie och kusin Mikael! (Och dom två ihop - man skrattar så man dör!)

Sjukast humor: Jeanna och Hille. (Hur många gånger har du och jag skrattat oss halvt fördärvade åt saker som ingen förstår eller tycker är roliga?)

Bästa skribent: Malin (Andra platsen tar Jeanna hem och Hille på en tredje plats.)

Mest väluppfostrade: Jeanna och Jamie (Hur många gånger under vår uppväxt har vi inte fått höra hur artiga och trevliga vi är, att vi tar i hand, niger och bockar osv.?)

Bäst social kompetens: Christoffer, Annicka, Jamie, Cecilia, Malin och Jeanna (Vi är sex stycken som delar på första platsen. Jag är helt övertygad att vi sex, oberoende av situation, skulle kunna umgås med alla sorts människor.)

Mest ambitiös: Christoffer

Smartast: Malin

Bäst dansare: På bugg: Jamie och Cecilia, Övriga danser: Jeanna

Bäst skådespeleare: Jeanna (Malin på en andra plats)

Bäst klädda: Jeanna (överlag) Annicka på en andra plats

Mest världsvan: Jeanna (på andra plats Christoffer och tredje plats Malin)

Bäst psykolog: Linnéa och Jeanna på delad första plats (Annicka på en andra plats)

Galnast: Malin och Jeanna på delad första plats

Roligast sexliv:  Christoffer och Jeanna (Malin och Annicka på delad andra plats)

Mest kreativ: Jeanna (Hille på andra plats och Malin och Annicka på delad tredje)

Bästa inredare: Annicka (Jeanna på andra plats och Emma på tredje)

Bäst på att laga mat: Cecilia (Jeanna på andra plats)

Bäst på att baka: Jeanna

Vackrast ögon: Christoffer (utan tvekan, ingen är ens i närheten att ta första platsen ifrån dig!)

Charmigast leende: Christoffer, Annicka och Jeanna

Snyggast hår: Annicka och Jeanna på delad första plats

Snyggats sminkad: Jeanna (Andra plats Cecilia)

Snällast: Christoffer, Annicka och Jeanna på delad första plats

Bäst utstrålning: Christoffer, Annicka och Jeanna på delad första plats

Bäst självförtroende: Christoffer, Jamie, Cecilia och Jeanna på delad första plats

Bäst självkänsla: Christoffer, Jamie, Cecilia och Jeanna på delad första plats (Jo,vi fyra tar hem båda kategorierna.)

Mest generös: Annicka och Jeanna på delad första plats

Bäst pappa: Jamie (Utan tvekad, helt överlägsen! På andra plats Andreas N. (Linnéas man).

Bäst mamma: Cecilia (men jag kommer att dela första platsen med dig en dag!)

Bäst faster: Jeanna

Bäst moster: Annicka 

Bästa farbror: Christoffer

Bästa morbror: Jamie

Bäst på att shoppa: Annicka och Jeanna

Bäst fotograf: Malin, Jamie, Christoffer och Jeanna

Bäst på att hantera pengar: (Mitt ex) Andreas N (Jamie och Jeanna på delad andra plats)








 


Kär och galen!

Ni som inte känner mig så väl kan ju nu ta och sätta er ner innan ni fortsätter att läsa. Ni som känner mig kan förbli stående (om nu nu skulle vara det) för inget jag säger och gör kommer väl knappast att chocka er? 

Eftersom jag nu har blivit av med mitt jobb här har jag och min älskling börjat prata om en ny plan...
Jag ska börja leta efter jobb i Växjötrakten och bo hos honom. :o) Inget mer Blekinge för min del (om jag nu hittar jobb där uppe vill säga). 

Jag kan nu höra hur majoriteten av läsarna på detta inlägg skriker i sitt huvud: "Hon är ju naiv och galen!" eller "Hon känner ju inte karl!" eller möjligtvis "Varför ska hon ha så brottom?" Svaret på den frågan är: För att förhindra att drunkna om man trillar i en strömsrakt flod, ska man inte kämpa emot och inte försöka simma motströms. Istället ska man lugnt och sansat följa med strömmen. Så livet, "strömen", har sett till att jag har träffat Christoffer och att jag blev av med mitt jobb i samma veva, så varför då lägga energi och kraft på att kämpa emot när det enklaste är att följa med livet, "strömmer", dit det för mig...  

Unik!

Ingen har väl någonsin kunnat anklaga mig för att vara "normal"? Och med all rätt kanske jag ska tillägga! För, vem f-a-n vill vara som alla andra när man kan vara unik? Inte jag i alla fall!

Att jag är unik har jag fått höra mer än en gång och det tar jag som en stor komplimang! 

Inget jobb...

Så igår på mötet på jobbet blev det bestämt att jag kommer att sluta min anställning på företaget. Hm, jaha, där ser man... Förra veckan, när jag först fick reda på det, var jag förbannad men nu när jag mest likgiltig. 

Saker och ting i ens liv händer av en anledning... Det är bara att omfamna förändrinarna som sker.  

Lukas på väg hem...

Fick sms från Lillstrumpan nyss. Han, Cecilia och Lukas var på väg hem till Stenhagen, de hade fått stanna kvar på BB fram tills nu. Hade egentligen tänkt åka dit ikväll och lämna paketen som jag hade köpt till Lukas och Cecilia, men vill lämna dom ifred första dagen hemma (jag trodde att de annars skulle ha kommit hem som igår). Men de kan behöva lite lugn och ro och komma i ordning utan att ha en massa folk som springer där. Jag åker hem till dom en annan dag istället och gosar med sötnosen Lukas.

Möte med jobbet

Om två timmar, dvs. klockan 13.00, ska jag vara på jobbet och ha möte med personalchefen. Vi ska diskutera min framtid på företaget, eller rättare sagt avsaknaden av min framtid där. Frågan som han mer eller mindre vill ha svar på är ifall jag vill säga upp mig själv eller om jag vill bli uppsagd.

Jag återkommer senare idag med resultatet av mötet.


Vackraste ögonen...

Jag är svag för vackra ögon! Ögon är det första jag tittar på hos en kille och du har de mest vackra, blå ögon som man kan tänka sig!

Du har tre andra saker som jag gillar också: Ett vackert och charmigt leende, fina händer och en snygg häck! ;o)  (Men det vet du ju redan att jag tycker!)

Brudtärna?

Hihi...  ;o)

Annicka, gumman... Vill du vara min brudtärna den dagen jag gifter mig?
 
(Jag LOVAR att inte tvinga på dig en hemsk klänning, utan du ska få en fin en i sådana fall!)

Attraktion

Jag träffat en del män i mitt liv, vissa har man gillat direkt medan andra har fått en att vilja vända på klacken. Men vad är det egentligen som gör att man blir attraherad av någon?

Både personliga kakaktärsdrag och den miljö man befinner sig i ligger tillgrund för en attraktion. Människor som regelbundet kommer i kontakt och som inte tidigare har några negativa känslor mot varandra, brukar ofta bli attraherade när deras bekantskap och trevnad mot varandra ökar. I vilken situation man befinner sig är också avgörande, chanserna är större att vara vänlig mot någon om man befinner sig i en situation som är bekväm och behaglig.

Man känner sig oftast dragen till någon när man uppfattar "likhet" med den andra människan. Ju mer åsikter och attityder man delar med någon, desto större är chanserna att man kommer att tycka om den personen. Undersökningar visar också att oenighet i viktiga frågor minskar attraktionen. En av de mest viktigarse attityderna har visat sig vara frågon om att gilla och ogilla samma människor och att detta skapar ett starkt band mellan två människor. Attraktionen mellan två människor och likheten i attityder är dock komplex, när två männiksor väl har lärt känna varandra började de att influera varandras åsikter.


Personlighetstyp ligger också till grund för en attraktion. När det gäller frågor om kontroll, som dominans, konkurrens och självförtroende har man en tendens att dra sig till sin motsats. Till exempel drar sig en dominant person till en undergiven osv. Men när det gäller frågor och social kompetens, vänlighet och personlig värme har man dock en tendens att dra sig till sin likhet. En annan viktig faktor till attraktion, speciellt i början, är utseende. Undersökningar visar att attraktiva människor tillskrivs ofta egenskaper att vara vänliga, känsliga, intelligenta, anspråkslösa och har god social kompetens. Det finns också bevis för att utseende spelar en större roll för män för att kunna känna attraktion än vad det gör hos kvinnor.

Oberoende av omständigheterna, ses beteende oftast som en reflektion av en persons karaktärsdrag (som tex godhet eller aggresivitet) och inte som ett gensvar på en specifik situation. 

Den typ av attraktion som skapar störst intresse hos allmänheten är attraktion av det motsatta könet. Till en viss utsträckning är romantisk attraktion influerat av evelutionär betydelse: artens överlevnad. Vissa experter menar att när man väljer en partner, letar men efter någon vars status, utseende och personlighetsdrag är likvärd ens egena. Andra experter menar dock att man eftersträvar någon som förhöjer ens self-image.       


Lukas kommer hem...

Idag får Lukas, Jamie och Cecilia komma hem! :o) Han har inte kunnat amma så de har fått stanna kvar på BB, men idag får han alltså komma hem! :o) Jag ska köra förbi deras imorgon och lämna lite presenter! :o) 


Mitt livs mysigaste kväll...

I söndagskväll hade jag en av mitt livs mysigaste och härligaste kvällar.
 
Efter att ha varit på kontoret med Christoffer hela eftermiddagen och kvällen åkte vi hem relativt tidigt till torpet. Vi hade kört in till stan med varsin bil och på hemvägen stannade jag och handlade ingredienser till kvällens matlagning. När jag kom till torpet vid 21.00-tiden var Christoffer inte där, men torpet var upplyst och radion igång så jag visste att han hade varit hemma. 

Efter en stund kommer Christoffer tillbaka med ett leende på läpparna och med en kartong med ved (som han hade hämtat på kontoret) och han sätter igång med att göra upp en eld i öppna spisen medan jag börjar göra kvällsmat (pasta med vitlök- och örtsås). 

Efter att ha ätit kvällsmaten i fåtöljerna framför den öppna spisen, sätter jag mig i hans knä och bara njuter av hans närhet, hans doft, hans kyssar och hans beröring. Efter ett tag förflyttar vi oss till en filt framför den öppna spisen där vi sedan... ;o)  (Jag behöver väl knappast skriva vad som hände.)  Mmm, mysigt var det...har aldrig gjort något sådant innan.
 
Efteråt lägger vi oss tätt intill varandra i sängen med en påse lösgodis och tittar på en film. Men en timme in i filmen är jag så trött att jag somnar. När jag några timmar senare vaknar är filmen slut, torpet är nersläckt och Christoffer sover tätt in intill mig. Jag kunde inte göra annat än att ligga vaken och le i flera timmar.

Jag älskar den mannen! Jag är helt förundrad över att hans finns i mitt liv! (Jag vet inte varför han älskar mig tillbaka, men jag är tacksam för att han gör det!) Han är min prins ibland alla grodorna och jag önskar och hoppas att jag kommer att ha honom i mitt liv resten av livet!


Loverboy...


Helgen i Växjö..

Har varit i Växjö hela helgen.

Kom hit i fredagskväll då vi först var på kontoret en stund och därefter stack vi ut och åt och sedan hem och myste.

I lördags tog Christoffer och jag sovmorgon, åkte sedan ner till kontoret och på kvällen bar det av till parken och festivalen. Hade kul men blev lite seg framåt ett-tiden. Hamnade på "efterfest" (eller vad man ska kalla det) med två av banden. Var hemma igen runt 03:30-tiden.

Idag (söndag) tog vi sovmorgon igen. Christoffer stack til parken och "underhöll" bandet från Skottland medan jag gick på en shoppingtur. Jag handlade bland annat söta saker till Lukas. :o) Har nu suttit på kontoret på eftermiddagen. Senare ikväll blir det nog en film.

(Jag skulle egentligen ha åkt hem idag, men det blev visst inte så.... ;o) Åker hem imorgon istället.)

Mmm...

(Förlåt älskling för att jag skriver det här, men jag måste bara....)

Herre min gud!
Aldrig förr... Alltså... Jag är... Jag blir... Du är...
Aaaaaaaa!!!!

För det första är du jävligt snygg och sexig!
För det andra är du helt underbar!
För det tredje gör du mig konstant k-å-t!

Jag älskar dig!


Pojkvän...

Ibland är livet fullt av överraskningar...

Igår ikäll åkte jag upp till Växjö (ska vara här hela helgen). Ett tag efter det att jag hade kommit bjöd Christoffer mig på middag ute. Sååå gott var det! Oxfilé, råfriterade potatis och pepparsås! Mums!

Efter middagen åkte vi hem igen. När vi kom hem igen gick vi och la oss, och det som hände sedan var jag inte rikigt förbredd på: Jag fick en kärleksförklaring av honom! :o)

Jag vill inte skriva vad han sa, för jag anser att det är för personligt. (Jag vill inte lämna ut honom på det sättet!) Men jag kan säga er detta, jag blev rörd! Jag blev helt överumplad och det som sades var så otroligt sött och gulligt!

Enkelt förklarat:
Jag är kär, han är kär... Pojkvän och flickvän!

Tycker inte om...

Jag tycker inte om när jag inte vet vart jag har folk!

Aaaaaahhhhhhh!!!!!!!

Handbok om män...

Tänka om varenda man/kille här i världen kom med en handbok, Gud vad enkelt allt hade varit då!

I denna personliga lilla handbok för var man/kille skulle matnyttiga uppgifter av diverse slag kunna finnas.


Som:

Om han finns med i kriminalregistret, och vad har han då gjort?

Hur blir han när han är full? (Och hur ofta och hur mycket dricker han.)
Hur många förhållanden har han haft och hur var han i dom?
Hur mycket han sltrulat runt?
Hur är han på att hantera pengar?

Men viktigast av allt:
En analys och förklaring till allt han säger och gör! (Så att vi tjejer slipper analysera sönder allt  som sägs och görs för att försöka förstå oss på honom. -Det sist nämnda hade verkligen behövts!) 


Lille Lukas

Min otroligt söte brorsson Lukas. Sötaste pojken i världen är han!

Kär!

Så jag hamnade i Växjö i natt och det var ju trevligt! :o) Jag klassar mig själv numera som lite smått galen (men vem f-a-n vill vara "normal" och vara som alla andra? Inte jag i alla fall!).

Jaha, så har man trillat dit... :o)

Kär? -Jajemensan, riktigt också!
Vill jag ha honom? -Mmm, på alla sätt och vis!

Och vad händer nu? -Inte en blekaste aning...
Jag ska upp dit imorgonkväll igen och stanna över helgen. Förhoppningsvis har jag väl fått lite mer klarhet i allt (vad han känner och vill) efter helgen? (But I am crossing my fingers, though! Big time!)  

Faster!

04:55 i morse blev jag faster till en liten Lukas. 53 cm lång och 3 680 gram vägde det lilla livet!

Har i eftermiddags varit och hälsat på honom på BB i Karlskrona. Började gråta när jag såg Jamie komma gåendes med honom. Tänk att Lillstrumpan har blivit pappa! :o) (Jag tror att du kommer att bli världens bästa pappa, Jamie!)

Han är den sötaste lille pojkbebis jag någonsin har sett!  Blev rörd när lille Lukas kramade mina fingrar, jag hade svårt att släppa taget om honom!

Mot Växjö i höstmörkret...

Är jag spontan av mig? -Svar "ja"! ;o)
Är jag passionerad av mig? -Svar "ja" :o)

vad händer om man lägger ihop spantanitet med passion? -Hm, tror smått galen är rätta svaret! ;o)


För är man inte galen om man kör 12 mil i nattmörkret en höstkväll för att träffa någon man tycker om och som man saknar? -Japp, förmodligen, hihi.  ;o)


Om en timme eller så ska jag köra till Växjö för att träffa...hm, tja ni vet ju vem.  ;o) Kommer att vara uppe där vid midnatt i natt... Men, jag saknar honom!!! (Han bad mig faktiskt komma, så han är lite galen han också, hihi!)  


Utan jobb men faster?

Jaha, jag har i eftermiddags mer eller mindre blivit uppsagd från mitt jobb. Ve inte om jag ska skratta eller gråta över det? Skratta för att jag slipper skiten (ni vet ju alla vad jag har känt och tyckte om det företaget och mitt jobb!). Gråta för att jag faktiskt nu inte kommer att ha ett jobb. Men å andra sidan så tror jag på att alla saker och ting i ens liv händer av en anledning, så detta är en förklädd välsignelse, eler hur, hihi! ;o)

Hm, känner på mig att jag håller på att bli faster nu ikväll. För att kolla om min känsla var rätt ringde jag hem till Lillstrumpan, men ingen svarade. Jag provade då hans mobil, men den var avstängd. Så, hihi, men känsla är nog rätt. :o) Vad uppspelt jag är! Nu undrar jag bara om jag har blivit faster till en pojke eller flicka?  

Håller på att falla....

Innan var jag smått livrädd men jag har gett upp nu... Jag kan inte göra något åt saken i alla fall, utan bara låta saker ske i sin egen takt, om nu något kommer att ske vill säga. Hihi, mmm... Jag vet inte, allt jag vet är vad jag känner, eller rättare sagt vad jag har börjat att känna...

Är jag kär? Mmm, kanske det? Vet att jag gillar honom väldigt mycket i alla fall och att jag tycker om det jag känner till om honom. Jag trivs i hans sällskap och jag saknar honom. Jag hade velat ha honom jämte mig om nätterna när jag ska sova och jag hade velat att han låg jämte mig när jag öppnade mina ögon på morgonen...

Okej, så jag erkänner. Jag känner honom inte särskillt väl... Men... Hm... Han har fått mig att känna pirr i magen, det erkänner jag. Han får mig att le och han gör mig glad.

Vill jag ha honom? Svar "ja", jag är nog rätt så säker på den punkten tror jag. Men å andra sidan så känner jag honom ine så där väl, men jag har fått för mig att vi skulle passa ihop...  Jag gillar honom mycket! :o)

Men,,,jag känner mer för honom än vad han gör för mig. Finns inget jag varken kan eller vill göra något åt den saken dock. Lämnar det åt ödet. Är det meningen att det ska bli något så blir det det...whatever will be will be... Men jag vet ju vad jag vill tror jag;o)

Hihi, kan ni gissa vem det är? Hans namn börjar med C  ;o)

Samtal med Gud....

För några veckor sedan tog jag mig ett snack med "Gud"... Sa att hörru du...vad är det för idioter till killar du skickar in i mitt liv? Varför kan jag inte träffa någon som jag vill ha?

Så jag gjorde en lista på vad jag ville ha:

Utseende:
Lång, mörkhårig och vackra blå ögon. Hihi, och liknar han Tom Welling blir jag ju extra glad ;o)

Personlighet:
Smart
Ambitiös
Social
Glad och rolig
Självsäker (utan att vara stöddig)
Gillar att resa
Kan dansa
Älska musik
Ska kunna laga mat
Öppen och ärlig
Ingen sportfåne
Inte röka eller snusa
Bra sex ;o)

Och vad händer? Hm...tror ni inte att en sådan kille dyker upp i mitt liv efter det? Tror (efter vad jag känner till nu) att killen i fråga uppfyller alla punkterna... Jaha, and now what? - Jag har inte en blekaste aning...

Killar som ränner efter en...

Vad är det med killar egentligen? Hur många gånger ska man behöva säga till dom innan dom verkligen förstår?
De senaste veckorna har följande hänt:

Daniel har nog nu äntligen förstått, men det tog ett bra tag. Han hörde av sig via sms och på msn senast för några dagar sedan. Jag är ledsen Lillstrumpa men det blir ingen "markägare" (i alla fall inte han!). Ska inte ta den där spådomen så allvarligt, hihi.

Tony 1 hörde av sig i slutet på förra veckan. Fan också! Jag tycker verklgien om honom, gör det väldigt mycket faktiskt, men bara som vän. Känner inget annat för honom alls, tyvärr. På ett sätt önskar jag kanske att jag hade gjort det, mitt liv hade varit så enkelt då... Han dyrkar marken jag går på och han skulle göra vad som helst för mig. Han säger konstant att jag är vacker, att han aldrig har träffat någon som mig, att jag är grym på alla sätt och vis och att jag har allt. (Han ogillar skart Kristoffer också, tycker att han är ett as och her erbjudut sig att klå upp honom, hihi, men jag har sagt "åh nej" till det förslaget.) Alla på jobbet är helt funundrade över hur Tony är mot mig, att han alls egentligen inte är sådan. Att han är värsta "badboyen" och en bråkstake. Jag försklarar att han inte alls ärsådan, att jag aldrig har sett den sidan hos honom. Mot mig har han bara varit underbar och omtänksam. Önskar att han hade kunnat sluta upp att känna saker för mig för då hade han och jag kunnat bli bra vänner, hade gillat det! :o)

Ola har också hört av sig en hel del de senaste veckorna. Senast i förgår då han ville bjuda ner mig till Lund. Jag sa nej ch förklarade så gått jag kunde...

Martin har också börjat nu igen. Skickade sms i förgår senast och ville träffa mig. Hm, att den killen inte kan förstå! Visst, jag är smickrad, men jag vill faktiskt bara vara vän med honom och inget mer...

Mick (från Dublin) har även börjat höra av sig en hel del och vill att jag ska komma och hälsa på honom, jag får bo hos honom om jag kommer. Han jobbar som "Eventplaner" och anordnar de stora konserterna och sportevenemangen i Dublin. Jag har sagt att jag kan komma om han fixar ett backstagepass till mig till en bra konsert.  ;o) Fast, nu de senaste veckorna har han skickat sms som har allt mer anspegling på sex, så jag fattar ju nu vad han är ute efter. Med andra ord: Jag tänker inte åka över till Dublin! :o)

Hm, varför är det så att jag inte känner ett skit för killar som vill ha mig? Och dessa killar är det ju egentlgien inget fel på, jag hade förmodligen fått det hur bra som helst med alla utav dom och de hade förmodligen inte bedragit mig eller sårat mig? Men naturligtvis känner Fröken Håkansson inte ett smack för någon utav dom!

Full rulle.

Har som sagt inte bloggat på ett tag... Lite uppdatering om vad som har hänt...

Har haft fullt upp med farmor och farfar. Farmor trillade för tre veckor sedan och fick en fraktur på bäckenet så hon blev inlaggd. Gissa om det blev liv i luckan efter det? Farfar blev hysterisk och förvirrad och jag har haft fullt upp med honom sedan dess. När farmor väl kom hem blev det ändå mycket för mig att göra eftersom hon mer eller mindre är sängliggandes. Jösses! Jag ska dit på fredag igen och pyssla en massa...

Puckobrud som jag är lyckades jag skrära min i foten för ett tag sedan. Oj vad det blödde och oj vad ont det gjorde! Tog en si så där fem dagar innan jag kunde gå ordentligen igen och innan jag ens lyckades få på mig en sko. Men nu är det bra igen! :o)

Har haft långa dikskutioner med A om korkade ex. Hihi, jösses vad lika du och jag är egentligen! Var hittar du och jag alla idioter egentligen? Hade du och jag varit "bitchar" så hade jag inte sagt något om det, då hade vi förtjänat det. Men, ingen utav oss är ju sådana. Vi är ju hur goa och underbara som helst och vi båda förtjänar fan så mycket bättre!

Jag har föresten fortfarande inte blivit faster än. Den lille bebisen var beräknad för två veckor sedan, men har fortfarande inte kommit. Jag väntar och väntar....   :o)

Inget K!

Mina kära vänner, jag har inte bloggat på en tid.

Så, tja vad hände med K. -Inte ett jävla skit för jag tog mitt förnuft till fågna och bad honom dra åt helvete! :o) Duktig flicka! Insåg att han var ett jävla as (jag vet lillstrumpa, jag skulle ha lyssna på dig).

Känner inte ett skit för honom! Fattar nu inte ens varför jag la tid på det kräket! Vill inte mer ha med honom att göra! Ska lägga till honom på min lista över misstag jag har gjort i livet.

Vilket jäkla hjärnsläpp jag fick med honom! Puckobrud jag är! ;o)

RSS 2.0