Utlåning

Jag lånar gärna ut saker till folk. Har jag något som någon behöver låna får de mer än gärna låna det utav mig. Men jag blir irreterad om jag har lånar ut något till någon och jag sedan inte får tillbaka det! Det värsta är när man behöver tjata på folk för att få tillbaka något! Som nu till exempel, tre personer har lånat saker av mig, den ena för över ett år sedan, och jag har snällt bett om att få tillbaka det för jag själv hade behövt använda sakerna i fråga. Till svar får jag "Men du ska få tillbaka det" och så anges en dag då de hade tänkt lämna tillbaka det och när den dagen väl kommer skjuts datumet alltid upp! Jag blir så irriterad!

Något annat som irriterar mig är när någon vill låna något utav mig och de förväntar sig att jag ska köra och lämna det hos dom. När jag säger att jag inte tänker göra det blir de sura och arga på mig, precis som om det hade varit mitt problem? Visst, har jag vägarna förbi är det inget problem, men annars? Jobbiga människor!

Nu vet jag att jag själv en gång har varit jädrigt dålig på att lämna tillbaka en sak som jag har lånat: Jamies kamera som jag lyckades slarva bort! Jag hade jädrig dåligt samvete över det men jag hittade den till slut! (Jag tror inte att jag nu har något som jag har lånat av någon, men skulle jag det så får ni gärna på minna mig!)

Kommentarer
Postat av: Linda Blixt

Det är också fruktansvärt irriterande när man lånar ut ngt, (tex en ny damsugare till storebror och det visar sig att han använder den till allt sågspån och murputs som blev resultat av renoveringen) och man får tillbaka saken i dåligt skick ev. trasig rent av.

2009-05-04 @ 18:36:30
Postat av: Jeanna

Hihi, va? Har D använt din dammsugare till det? Men, alltså? Hm... Ja, det är inte kul att få tillbaka något i dåligt skick! Jag har själv råkat ut för det flera gånger. En vän lånade en vit duk av mig till en "fin" fest och jag fick tillbaka den full med rödvinsfläckar. Två gånger har jag lånat ut klänningar, den ena fick jag tillbaka med en stor rödvinsfläck och den andra hade missfärgats och krympt två storlekar i tvätten när jag väl fick tillbaka den. En bok fick jag tillbaka helt nersörjad med något jag inte ens vet vad det är.

2009-05-04 @ 19:06:32
URL: http://jeannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0