Utlånade saker

En kompis till mig skulle ha en finare middag och bad att få låna en stor vit duk av mig. Eftersom jag älskar att duka, och bruka lägga ner mycket tid på det, hade jag flera olika sorter att välja mellan och min komis valde den största och finaste jag hade. När jag fick tillbaka duken var den inte tvättad och den var därför full med en massa olika färgglada fläckar. Min kompis påstod att duken var så fin att hon var rädd för att förstöra den om hon tvättade den och hon hade därför låtit bli att göra det. Hm...gissa min inställning till det hela? (Jag tvättade själv duken igår så det är därför jag tar upp det.)

Flera klädesplagg som jag även har lånat ut tidigare till kompisar har också förstörts. De flesta ha varit klänningar till olika fester som jag har lånat ut och när jag väl har fått tillbaka dom har de tex haft rödvinsfläckar. Nice! Eller har klädesplaggen förstörts i tvätten, dvs. krymt eller missfärgats, innan jag har fått tillbaka dom. Dubbel nice!

Jag är ingen matriell människa och jag värdesätter inte prylar som andra kan tyckas göra, så det är inte därför som jag blir irriterad. Allt handlar istället om ren principsak, att man inte bryr sig om saker som man har lånat och bryr sig inte om att de lämnas tillbaka i ett mycket sämre skick. Ett skick, som i dessa fallen, gör att de inte längre går att använda.(Eller okej, både fläckiga dukar och klänningar går att använda, men hur fräscht är det?)

Kommentarer
Postat av: Jamie

jisses!!!!

Inte skulle jag lämna tillbaka något som var skitigt. Pinsamt!

Eller lämna tillbaka något som hade gått sönder.

Jag hade iallafall erbjudit mig ersätta det jag hade tagit sönder!

Hur fungerar hjärnan på en sådan person som inte gör det??? Om det finns någon?



Hur hade de tyckte om någon hade gjort så mot dem??



Skäms på er!



Syster sluta lånar ut dina saker.





2009-05-15 @ 14:55:38
Postat av: Malin

Oj! Jag trodde inte folk var så respektlösa :O

2009-05-15 @ 15:24:08
Postat av: Jeanna

Jamie: Herre Gud vad du gick igång på det där! Mmm, får sluta låna ut saker alt. upprätta ett utlåningskontrakt! ;o9

Malin: Jo, men nu vet man ju vart man har personer.

2009-05-15 @ 17:46:53
Postat av: Jamie

Tja!



Blir bara så irriterad på sådana människor.

2009-05-15 @ 19:55:36
Postat av: Jeanna

Hihi, det visste jag inte om dig att du hade sådana engagerade åsikter på denna punkten, Lillstrumpan!

2009-05-15 @ 21:15:49
Postat av: Lisa

Emellanåt kanske man ska sätta sig ner och fundera över vännerna i sin bekantskapskrets, vänner ska sprida en positiv energi och glädje, inte sprida negativ energi runt sig!! Detta blir extra tydligt när man skaffar familj, hus och barn och helt enkelt inte har tid eller ork att "nära" sina vänner, då får man helt enkelt välja vilka som "ger" eller bara "tar"!!

2009-05-16 @ 10:37:47
Postat av: Jeanna

Jag håller med dig, Lisa. Känns mycket bättre att ha vänner runt sig som ine bara tar och är positiva! Självklart händer det saker ibland där vänner behöver hjälp osv, men dessa situationer ska ändå inte göra en förbannad!

2009-05-16 @ 13:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0