%#/¤%&# Trött på detta!

Jag blir så trött på det här nu!  Jag är ingen komplicerad människa, men det finns vissa saker som jag vill att folk ska eller inte ska göra i mitt liv.

- Jag hjälper gärna till om ni behöver hjälp med studier eller något annat, men det är på mina villkor. Jag vill inte bli nerring 100 gånger om dagen dygnet runt och säger jag att jag för tillfället inte kan så vill jag att det accepteras. Är jag för trött eller om jag är upptagen med något annat så vill jag att ni respekterar det.
- Ge fan i att förskjuta skuld på mig när något inte är mitt problem eller mitt fel.
- Förväntar er inte att ni kan behandla mig som luft en längre och sedan helt plötsligt börja höra av er som om inget hade hänt. Jag är ingen som man kan strunta i och sedan helt plötsligt plocka fram när det passar.
- Jag har inget emot att låna ut saker, men jag förväntar mig att få tillbaka det i rimlig tid och i ett gott skick.
- Lova mig inte saker ni inte planerar att hålla.
- Ett nej är ett nej! Säger jag nej så acceptera det och sluta tjata!
- Förväntar er inte att jag alltid ska ställa upp för er om ni inte ger mig något tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Hille

Okej! Då har iallafall jag uppfattat vad du står! Fortsätt med att säga ifrån!

2009-05-20 @ 17:11:51
Postat av: Älgen(du kallade mig det på gymnasiet, jag vet icke varför?)

Bra! Fortsätt med att säga ifrån! Nu har iallafall jag uppfattat vad du står!!!

2009-05-20 @ 17:14:26
Postat av: Hille

Haha...det bidde tokigt!

jag är inte lika smart som du...

2009-05-20 @ 17:16:27
Postat av: Jeanna

Äääh? Det där förstod jag inte riktigt, Hille. Speciellt inte det där med älgen!

2009-05-20 @ 18:21:39
Postat av: Marina

okej...det var ord och inga visor! =)

2009-05-20 @ 22:20:42
Postat av: Annicka

Har hon varit i farten igen?

2009-05-20 @ 22:27:42
Postat av: Jeanna

Annicka: OM hon har? Jag blit tokig! Nu är det mitt fel att hon kanske få hoppar av utbildningen eftersom hon inte klarade av frågorna och jag inte orkade sitta uppe hela natten med henne och förklara ekonomin. (Jag var dödstrött klockan 00.30 och sa god natt till henne.) Hihi, jag är tydligen en väldigt dålig och självisk vän! Sure, säger jag till det. (Hihi, jag kan ju ringa henne när hon är i skolan och kräva att hon ska hjälps mig reda ut saker på jobbet och om hon inte lyckas kan jag hota med att jag kommer att få sparken om hon inte gör jobbet åt mig!)

Marina: Mmm, jag är så jäkla trött på att själviska dårar i mitt liv just nu!

2009-05-20 @ 22:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0