Halltapet

Rådande tillstånd: De senaste dagarna har jag återigen haft bröstsmärtor vilket gjort att jag varken kommit iväg till Växjö, farmor och farfar eller att hallen har hunnit bli helt klar ännu. (Jag har sagt till Chrisse att jag förmodligen kommer att komma upp till Växjö till hösten eftersom alltid något kommer ivägen.) Hur som helst, idag har jag proppat i mig smärtstillande igen och tvingat ut mig i hallen där jag har tapetserat fondtapeten.

Min kära lilla fondtapet, som jag letade och hade beslutsånget innan jag slutligen kunde bestämma mig! Jag visste att jag ville ha en ljus tapet, men att den skulle vara mönstrad och i en form av stukatur. (Denna tapeten har svarta sammetsblad och vita i pärlemofärg). Jag drog till och med mamma till färgaffären för att vara smakråd.  Men så till slut bestämde jag mig för denna palmtapeten vilket jag nu är glad över för resultatet har blivit mycket bättre än vad jag skulle kunna drömma om. Me gusta! Den enda nackdelen är att mönsterpassningen är 62 cm... Smart val Jeanna!


Bilden är inte rättvis mot tapeten. Jag har kopplat bort strömmen i hallen (eftersom jag även har pillat med den) så bristen på ljus gör att tapeten ser mörkare ut än vad den egentlgien är.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan tänka mig att det blev bra :)

2009-05-07 @ 15:28:01
Postat av: Cissi

Den blev jättefin! Var lite svårt att se på rullen när du visade den häromdagen. Jag var själv och kollade på tapeter idag. Fanken vad det finns mycket snyggt! ...och dyrt:-(

2009-05-07 @ 15:38:58
URL: http://cissimagnesjo.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Malin: Tack!

Cissi: Tack, jo visst är det alltid svårt att få sig en uppfattning när tapeten är på rullen! Jasså, har ni börjat att titta på en ersättare till den där rosa illertapeten? ;o) Mmm, det finns båda mycker svårt och dyrt att välja mellan! Beslutsångest värre!

2009-05-07 @ 18:22:41
Postat av: Annicka

Åh, vad fin! Du är så duktig Jeanna. Hade önskat att jag också hade varit lite händig. ;)

2009-05-07 @ 21:24:21
Postat av: Jeanna

Tack Annicka! Men du är ju visst händig! Du har ju målat och pysslat i din lägenhet och du är grym på att inreda! :D

2009-05-08 @ 00:39:55
Postat av: Marina

tycker den ser jättefin ut! Du är verkligen duktig Jeanna som tapetserar och syr och donar!

Kram

2009-05-09 @ 16:15:58
Postat av: Anonym

Tack så jättemycket, Marina!

2009-05-09 @ 18:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0