Vacker som man är?

Jag har slutat att läsa dam/tjejtidningar. Har till och med bojkottat dom! I vilket fall som helst så anser jag att de flesta utav dom är ytliga och jag får i alla fall inte ut det minsta av att läsa dom. Men efter fyra timmar på akuten igår stod jag inte ut längre med att ligga och titta rakt upp i taket så jag hämtade några tidningar.

Ett exempel på den idioti som gjort att jag inte läser sådana tidningar längre:
I ena tidningen var en artikel om att kvinnor lägger ner allt mer tid och pengar på att försöka se unga ut. Allt från att äta sunt och träna till operationer och otaliga krämer och behandlingar för att stoppa åldrandet. Artikelns synvinkel var att varje ålder har sin skönhet och att det var synd att man ville föryngra sig och inte acceptera åldens gång. Orden "Man är vacker som man är" nämndes.
Lite längre fram i tidningen var bilder på fyra kändisar (Madonna, Michelle Pfeiffer, Sandra Bullock och Meg Ryan) där de jämförde bilder på hur de hade sett ut en gång i tiden (frisyrer, smink osv) och hur de såg ut idag. Visa av orden som hade skrivits var inte direkt smickrande... Hm, och jag som trodde att man var "vacker som man är"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0