Seriemördare

Medan resten av Sverige har suttit bänkad framför Beck, har jag tittat på en mycket intressant dokumentär om seriemördare i USA. Det är den första dokumentären jag har sett som har innehållit intervjuer med mördarna. De beskrev hur de hade lurat med sig kvinnorna, hur de tänkte och manipulerade dem. De beskrev vad de hade gjort med kropparna, alla hade halshuggit och/eller styckat kropparna samt våldtagit de avlidna kvinnorna. En av mördarna hade samlag med kropparna tills de började ruttna.

Jag är intresserad av profilering och tycker det är väldigt intressant med just denna typen av brottslingars psykologi. Visst att det ger mig rysningar, men det intresserar mig att förså hur man kan bli en sådan människa och var det är som driver dom. Det mest intressant var att alla hade haft liknande hemförhållandensom barn...

När jag ser sådana här dokumentärer ångrar jag mig djupt att jag inte pluggade till psykolog i Umeå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0