Köra lastbil

För första gången i mitt liv har jag nu ikväll kört lastbil! Eller okej, den korrekta benämningen är väl egentligen "lätt lastbil", men var tusan, den är hur som helst 7,2 meter lång och man sitter högt och den har en stor ratt (tre kriterier som INTE finns på en vanlig personbil i alla fall!). Långt har jag med kört för den delen för att vara första gången: Först Växjö-Karlskrona och sedan Lörby-Växjö medan Chrisse körde Karlskrona-Lörby. Chrisse skulle egentligen har kört Lörby-Växjö också men jag proppsade på att få köra. (Fast okej, jag erkänner: Chrisse fick precitionsbacka en bit i Karlskrona för det var jädrigt tight med utrymme och jag vågade inte. Alltså, jämfört med min lilla Skrållan är det ju en jädra skillnad på att backa med den mastodonten.)

Kände mig lite stolt faktiskt att jag klarade av att köra den så bra så jag var tvungen att ringa Lilstrumpan och skryta. "Gissa vad jag gör nu!", utbrast jag glatt när han svarade! "Du kör skåpbil?", svarade han mig. "Jupp..."

Hrm, Chrisse skrattade lite åt mig när vi först skulle rulla ut från magasinet i Växjö och jag försökte ställa in backspegeln... -"Äh, Jeanna...det där kan du sluta med för du kommer ändå inte att se något!" Hihi, IQ-fiskmås eller vad?

Duktig flicka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0