Definitionen av ironi

I måndags låg jag nerbäddad hela dagen pga förkylning. Tänkta att en sådan dag är en perfekt dag att gå igenom allt man har på datorn och göra back up på allt man vill ha kvar och slänga resten. Man vet ju aldrig när olyckan är framme och jag är inte den bästa på att bränna bilder osv på allt som jag vill spara.

Med andra ord satte jag igång att gå ingen allt, främst bilder (det var därför det började poppa upp olika bilder i bloggen). Framåt kvällen var jag nästan klar och hade rensat allt jag ville slänga och jag skulle just till att börja bränna allt som skulle sparas när...datorn dog. Stendöd, fick inte igång den igen på hur många olika sätt jag en försökte. Är det inte definitionen på ironi så säg? (Jag lyckades bara få över några gammla bilder till mitt USB-minne innan datorn la av.)

Min lilla laptop är nu omhändertagen av bättre vetande och jag håller mina tummar för att bilderna kan lyckas räddas (datorn, dokument och resten struntar jag i, bara jag får mina bilder!). Och ni, mina läsare, får stå ut med att jag ett tag framöver är utan dator tills 1: Min gammla är räddad eller 2:Tills jag köpt en ny.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var nog den tydligaste ironin jag nånsin hört!

2009-06-15 @ 00:19:08
Postat av: Jeanna

Mmm, eller hur!!!!

2009-06-15 @ 20:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0