Trädet

Det finns ett stort träd i Lörby som jag aldrig har gillat sedan den dagen jag flyttade till byn. Trädet i sig är det inget fel på, det är vackert, men när jag passerar förbi det har jag alltid fått en känsla av "död" när jag har sett det. När jag har passerat det har jag fått bilder av att en bil krachar in i trädet och att den som har kört in i det dör och det har alltid givit mig lite små rysningar.

Nu i veckan som gick satt och en förmiddag och pratade i telefon med en kompis när några ambulanser körde förbi mitt hus med blåljus. Jag och min kompis började prata om vad som hade kunnat hända och gissade på en bilolycka eftersom det rörde sig om fyra amulanser som körde förbi. "Jag hoppas inte att någon har kört in i det där trädet" sa jag innan vi la på. Dagen efter stod det om dödsolyckan i tidningen; Ett gäng med ungdommar hade kört in i ett träd och en hade dött medan de andra hade skadat sig svårt. Det var inte "mitt" träd de hade kört in i men det var jäkligt nära...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0