"Svenssonresor"

De flesta svenskar är ytterst tråkiga när det gäller resor! Folk få väl iofs göra vad de själva när det kommer till resor men det hindrar inte mig (som vanligt) att ha en åsikt om saken. De flesta svenskar åker på chater när de har semester och väljer resmål som Mallorca, Kanarieöarna, grekiska öar och nu på senare tid även Thailand. Platser som exploaterade för turism och där svenskar kommer i stora lass och uppför sig jäkligt svenskt! De ligger vid poolen eller stranden, umgås med andra svenska de träffar och glädjs över att man kan äta svensk mat och dryck på platsen. Flera av ställerna har även "svenska affärer" där man kan handla svensk mat och dylikt (vilket får mig att vilja spy!). Skulle den typiska svenska dock slita sig från poolen eller stranden väljer de att sätta sig på en sightsing buss som resebolaget har anordnat! Bläää säger jag till allt sådant! Usch rent ut sagt! 

Som sagt, folk få göra vad de själv vill men kom igen! Är enda nöjet svenskar se med resor att komma till värmen? Det verkar nästan så i mina ögon! Jag vet att jag inte är som alla andra och jag säger inte att mitt sätt att resa är det rätta. Mitt mål med resor är att inte ligga vid poolen och umgås med andra svenska, utan jag vill uppleva landet, kulturen, maten och människorna. Jag skulle vilja påstå att jag har haft jäkligt mycket roligare och fått se och uppleva väldigt mycket mer än den vanliga Svensson på så sätt! Visst, jag har varit på chater när det gäller långresor: Indien, Venezuela och Brasilien tex. Men så fort vi har landat har vi totalt struntat i resebolaget och tagit oss fram på egenhand och jäkla vilka äventyr vi har hamnat på! Att tex åka lokalbuss med det inhemska folket kan skapa mycket nöje och äventyr!

Jag är glad att min familj om min pojkvän är precis som mig på den punkten!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har aldrig vart "utomlands" längst iväg är Österrike (finns mycket fint där) på scoutläger. Men jag håller med, jag skulle fixa max en dag vid stranden, jag vill på äventyr och se landet från den verkliga sidan inte den som är gjord för turister. När jag har jobb sen igen ska jag spara pengar för att resa, vart vet jag inte än, men någonstans :)

2009-07-15 @ 19:27:45
Postat av: Lisa

Har aldrig varit på charter då jag håller med dej till fullo!

Åker man inte utomlands för att se landet man besöker å deras kultur?!

2009-07-15 @ 22:28:36
URL: http://lisoball.bloggagratis,se
Postat av: Anna

Rekommenderar varmt att hyra bil i landet där du e o köra runt! Man kan hitta de mest otippade saker o platser! :)

2009-07-16 @ 11:05:44
Postat av: Jeanna

Anna: Att hyra bil att ett toppensätt att se landet! :o)

Lisa och Malin: Mmm, visst vill man väl se landet och kulturen och inte bara ligga och sola och bada?

2009-07-16 @ 11:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0