Service och bestick

När jag och Jamie var små började mamma och pappa samt farmor och farfar att samla silverbestick och finservice till oss som vi fick delar av i julklapp och till våra födelsedagar. (Behöver jag påpeka hur jäkla tråkigt det var att få de paketen när man var liten och helst ville ha leksaker!) Jamie och jag fick själva välja ur Royal Copenhagens sortimentet när det gäller servicen medan mamma valde våra bestick om jag minna rätt.

Jamie och jag har samma service: "Blue Fluted Full Lace"  och samma silverbestick: "Prins Albert". Vi fick även välja en extra kaffeservice från Royal Copenhagen av farmor och farfar och där valde vi olika - Jamie valde "Måsen" och jag "Vide". Så här i efterhand kan hag tycka att jag gjorde jäklit bra val  för jag hade gjort samma idag (tur att jag inte ångrade mig med andra ord).


Min och Jamies finservice: Royal Copenhagens "Blue Fluted Full Lace". (Tyvärr kunde jag inte hitta en bild på deras kaffeservice som jag även ha.)


Som silverbestick har vi full uppsättning av dessa: Prins Albert



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0