Pysseldagar

Mamma och jag hade egentligen bestämt att jag som igår skulle hem till henne och börja riva väggar. Dock blev det andra planer när jag kom hem och insåg att gräsmatta och ogräs hade vuxit en massa medan jag var iväg samt att jag hade lite projekt som jag ville börja på här hemma innan jag begav mig till mamma. Så nu ska jag hem till mamma imorgon och sätta igång med hennes renovering.

Igår klippte jag min gräsmatta för första gången med en vanlig gräsklippare (jag lyckades faktiskt lyfta ur den själv i bilen). Det tog mig två timmar (med åkgräsklipparen tar det 45 minuter). Nu har jag tagit ett litet avbrott i dagens arbetet och håller på att baka amerikansk citronpaj som jag ska bjuda grannarna på. Egentligen har jag en massa att göra men samtidigt vill jag visa uppskattning för grannarna för att de är så snälla och ställer upp så vad är ett avbrott för lite pajbakande till snälla människor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0