Projekt sänghimmel

Nej, jag är inte manodepresiv även om jag vet att mina projekt och energi kan tolkas som en manisk fas. Dock gillar jag att göra saker och få utlopp för min kreativitet och jag håller heller igång än att sitta och slappa (även om en film kan vara skönt ibland). Även om jag inte har hunnit göra färdigt mammas gästrum ännu håller jag ändå på att fundera på hur inredningen ska bli. Jag är svag för sänghimlar och funderar på att sy och sätta upp en i det rummet.


Jag vet inte om ni minns att jag la upp denna bilen på bloggen i majmånad och skrev att jag alltid ha velat ha en sådan här himmelsäng. För att sådan säng ska göra sig bra i ett rum anser jag att rummer behöver vara av större storlek och mammas gästrum är på ca 16 kvm vilket är för litet (ingen sådan med andra ord).
Det är föresten sådana här färger jag ska använda mig av i rummet. Sängen och sängbordet är i samma färg som på bilen. Fondväggen ska bli något ljusare blå än denna och de vita väggarna lite mer åt cremechampange är vad bilden visar. Vad snyggt det är ihop i min värld.


Eftersom en himmelsäng är uteslutet i rummet lutar jag åt att sy en egen sänghimmel snarlik denna modellen och sätta upp (jag är rätt säker på att mamma tillåter mig göra det). Hm, märks det att jag redan försöker göra om stilen på Kastanienhof i "min" stil.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag gillade sängkläderna på den övre bilden! Sen är jag ingen himmelsäng fantast precvis. Tycker det blir för mycket dammsamlade! :-) Men visst är det fint att titta på och när jag var liten ville jag definitivt ha en egen himmelsäng.

2009-07-19 @ 18:19:15
Postat av: Jeanna

Nja, tänker man på dig så är inte det första som dyker upp i huvudet en sänghimmel, Cissi. ;o)

2009-07-19 @ 18:25:58
Postat av: Petra

Jag har alltid velat ha en himmelsäng, när jag flyttar till hus så blir det en kan jag lovar :-)

2009-07-21 @ 08:46:41
Postat av: Jeanna

Visst är det fint och romantiskt med sänghimmel, Petra! Jag älskar det!

2009-07-21 @ 10:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0