Operation kameragömmning

På konserter är det förbjudet att ha kameror med sig. Visserligen brukar kompakta digitalkameror tillåtas men inte stora systemkameror som jag har. På de konserter jag har varit på brukar ens medtagna väskor därför kollas lite snabbt innan man släpps in. Detta har visserligen inte hindrat mig att smussla in systemkameror och jag har haft det med mig både på Bon Jovi konsert och Rocktåget. På rocktåget trängde jag mig längst fram och fick kanonbilder på Magnus Uggla, Håkan Hellström och the Ark. På Bon Jovi konserten var jag för långt ifrån samt att jag inte hade ett teleobjektiv så de bilderna blev tyvärr en besvikelse.

På U2-konserten har vi tjeje köpt ståplatser och även ifall jag inte planerar att tränga mig längst fram anser jag ändå att de platserna borde ge mig hyffsade bilder. Så i veckan som gick körde jag "oberation kameragömmning" i min handväska och insåg snabbt att jag förmodligen kan smussla in min systemkamera på den konserten. Plocka jag ner kameran och gömmer kamerahuset i ena inneficka och teleobjektivet i den andra syns det inte att jag har en kamera med mig. Så nu håller jag tummarna för att planen fungerar samt att jag får bra bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0