Kunder i flyttbranchen

Ibland kan jag förvånas över de kunder som hör av sig till företaget. Vissa ringer och förväntar sig att de ska få en flytt och/eller flyttstädning samma dag eller dagen efter. Äh, nej...så fungerar det inte! Speciellt inte under sommarhalvåret då det är som mest att göra! Lite förbehåll tack!

Andra har uppgivit att de har tex 20 kubikmeter som ska flyttas och när folket väl kommer dit rör det sig istället om 35 kubikmeter! Att detta kan ställa till stora problem för oss när det gäller lastbilar, ytan på flaket sam tidsplaneringen har de inget förståelser för eller att det dessutom kommer att påverka priset. "Men jag har ju fått en uppgift på att det skulle ta X antal timmar och att det skulle kosta X antal kronor!" -"Jo se du, med du hade duppelt så mycket flyttgods som du uppgav så det är bara till att strunta i den gammla offerten!"

Jag slutar aldrig att förvånas!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Så är det i de här brancherna. Känner igen alltihop.

2009-07-23 @ 08:18:37
Postat av: Jeanna

Hihi, din stackre! Jag förstår verkligen inte att kunderna själva inte förstår problemet!

2009-07-23 @ 17:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0