Gafflar och knivar?

Department stores i England har upptäckt en ny trend bland försäljningen. -Under senare tid har de sålt tre gånger så många gafflar som de har sålt knivar. Analytiker menar att detta är ett tecken på att vi som människor äter mer snabb- och skräpmat och inte i lika stor utsträckning sätter oss vid ett bord och äter "riktig" mat som kräver gaffel och kniv.
 
Det är inte alltid jag sätter mig vid ett bord och äter hemmalagad mat (är jag och Chrisse iväg blir det en del hämtmat ska jag villigt erkänna). Men jag skulle inte få för mig att handla endast gafflar om jag behövde bestick.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ha! Jag plockar alltid fram både kniv och gaffel men sen (lite beroende på vad jag äter) så använder jag bara gaffeln!

2009-07-24 @ 16:52:33
Postat av: Jeanna

Jag är med så ibland att jag tar fram båda men sedan bara äter med gafflen, eller det beror om jag äter själv eller vad jag äter. Sitter jag hemma och äter själv gör jag det ibland framför datorn eller TV:n (jag vet, jag tycker själv inte om att jag gör det) och då är inte alltid min vett och etikett den bästa. På samma sätt använder jag helt andra tallrikar och jag dukar inte fint när jag är själv. Eller, jag menar så här: Äter jag själv ta jag inte fram mina finaste vita duk med tillhörande servetter, jag tar inte fram mina silverbestick och mina Royal Copenhagen tallrikar.

2009-07-24 @ 17:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0