Funna vänner

Idag har det rasslat till på min inbox på Facebook. Flertalet fd amerikanska klasskompisar har nu hittat fram till mig och jag har suttit och njutit stora dela av dagen när jag har läst deras mail. Vissa killar har förklarat att de egentligen var kära i mig men inte vågade göra något åt saken, eller rättare sagt förstod jag tydligen inte deras närmande. Andra har underhållit mig med bärettelser om saker som hände under läsåret. Den tredje kategorien med mail har varit gulliga kärleksbrev ur en platonisk synvinkel. Jag har varit riktigt rörd när jag har läst dom! (Jag hittade tom kille som sista dagen i skolan köpte ett guldarmband till mig i avskedspresent!)

Det roligaste har nog ändå nästan varit att läsa om hur deras liv blev och vad de har gjort sedan juni 1996 då jag åkte hem.
-Killen som var kär i Anna (som på min tid var grungerockare) är idag en VD på ett stort företag och syns ofta i TV-intervjuer. Jag är imponerad, trodde inte att han var så driven och framåt.
-Killen som lånade mina Gyllenetider skivor, bor i Kanada i värsta lyxhuset och är konsult av något slag. Jag är imponerad där också, jag minns honom som religös mormorn och trodde han skulle bli präst eller liknande.
- Tjejen som var en ambitiös dramastudent är idag i Hollywood (hon finns med på imdb.com) och har varit med i filmer som "Payback" och "Loser" för att nämna några.
- De populära cheerleadern och fotbollsspelaren som var ett par på gymnasiet höll ihop och är idag gifta och har barn.
- Den blyga och lite bortkommna tjejen som jag pluggade Speech med är idag byggnadsinjengör och den andra tjejen som jag höll ihop med i den klassen bor idag i Japan. ..listan kan göras lång.

Jag har även fått flera inbjudningar till att åka över och hälsa på alla. Flera har flyttat ifrån Johnson City men alla bor ändå runt om i södra USA vilket passar utmärkt eftersom jag försöker få med mig Chrisse på en biltur i Södern. - Vad glad jag känner mig och hur otroligt lyckligt det känns!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var ju synd att det inte blev något napp med honom då... ;)

2009-07-30 @ 12:09:14
Postat av: Jeanna

Visst är det, Anna! Tänka sig, du har kunnat vara lyxhustru i Nashville!

2009-07-30 @ 14:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0