Blommande gräsmatta

En del av min gräsmatta pryds av ett fält med små, vita blommor. Egentligen tycker jag att det är vackert att se detta vita hav av blommor bland grässtråna. De står där små och vita i skuggan av de stora träden och växer upp igen efter varje gång som jag har klippt ner dom. Jag vet att de växer upp igen, men varje gång jag tar fram gräsklippare och kör över dom kan jag inte låta bli att få lite dåligt samvete. De kan inte rå för att de råka stå just där på min gräsmatta och att jag inte vill ha dom där. Eller att jag inte vill ha dom där är en överdrift, jag vill klippa gräset och de råkar bara stå ivägen... Poor flowers!


Mitt  vita hav av blommor bland grässtråna i gräsmattan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0