Vänta ut eländet

Jag var hel slut igår efter att jag kom hem från dansen. Tänkte att igår kväll behövde jag inte ta någon insomningstablett utan att jag säkerligen skulle somna så fort jag la huvudet på kudden. Men det gjorde jag inte. Kunde inte somna (och när jag väl insåg det var det försent att ta tabletten). Jag tycker inte om att ligga sömnlös så jag steg först upp och tittade på "Sabrina" med Audry Hepburn (jag köpte en DVD-box på Irland med fem av hennes filmer). Försökte somna igen efter filmen men det gick inte så jag började läsa istället. Klockan 06:15 släkte jag lampan och lyckades somna.

Jag frågade läkaren i måndags om mina sömnproblem. Jag känner mig för övrigt frisk från utbrändheten, är bara sömnbesvären som sitter i fortfarande. Han svarade att det var fullt normalt. Att det kunde ta väldigt lång tid innan kroppen återhämtade sig ifrån det. Så det är väl bara för mig att göra så gott jag kan när det gäller sömnen och vänta ut eländet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Trist när man inte kan sova.

Hoppas det går över snart!

2009-01-29 @ 19:48:44
URL: http://metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: Jeanna

Tack Maria. Har inte ätit insomningstabletter på flera månader nu, men fabror doktorn sa till mig att det skulle jag minskäl göra. Tabletterna och kombination med mer ljus ute framåt våren trodde doktorn skulle göra susen, så jag håller tummarna.

2009-01-29 @ 21:59:50
Postat av: Marina

det måste vara jättejobbigt att inte kunna sova!

Jag kan sova när som helst! oftast iallfall...

Hoppas det ordnar sig själv så du slipper tabletterna!

Kram

2009-01-30 @ 10:17:59
Postat av: Jeanna

Det är pest att inte kunna sova. Ett av problemen är dessutom att jag är trött, helt slut ibland men lyckas inte somna ändå... Blä.

2009-01-30 @ 11:05:01
Postat av: Cissi

Här kommer jag med mina tokiga kommentarer...Märker du någon skillnad på när du sover i Växjö, eller hemma i Lörby eller ngn annanstans? Indianer, har jag hört, sover med huvudet mot norr för då sover man bäst. Annars känner de att de sover i uppförsbacke. Så, testa att ha huvudet mot norr...

2009-01-30 @ 16:00:39
Postat av: Jeanna

Hm, bra fråga Cissi, har faktiskt aldrig tänkt på om jag sover olika beroende på vart jag är? Den måste jag faktiskt fundera på...

Hm, intressant. Huvudet mot norr alltså? Det kan vara värt ett försök i alla fall! Tack för hjälpen!

2009-01-30 @ 16:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0