Åter igen en lista

Åter igen har jag snott en lista från Marias sida.

1. Hur gammal är du om fem år? 36 (om man räknar att jag fyller år nästa vecka)
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Har varit ensam hemma idag men ska på fest ikväll och då blir det: Christoffer, Mamma, Gunnar, Jamie, Cecilia, Lukas, Conny, Ulrika, Hanna, Mikael, Ebba, Stefan och Mona. 
3. Hur lång är du? 164 cm över havet.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Robin Hood (dubbad till polska, hihi).
5. Vem ringde du senast? Christoffer.
6. Vem ringde dig senast? Mamma.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Ring EuroVoice du har 2 nya meddelanden."
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa, det är mer personligt.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Mamma och pappa var gifta när pappa dog.
10. När såg du senast din mamma? I går kväll.
11. Vilken ögonfärg har du? Blågrön.
12. När vaknade du i dag? 10:00
13. Vilken är din favoritjulsång? Wham - Last Christmas eller O helga natt.
14. Vilken är din favoritplats? I armarna på Christoffer.
15. Vilken plats föredrar du minst? Iskalla platser.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? På ladet utanför Växjö i ett gammalt hus.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Spöken och att djävulen skulle komma och ta mig om natten.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Farfar (i går kväll).
19. Hur stor är din säng? Jag har en dubbelsäng.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar .
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på, oftast med trosor på men ibland naken ihop med Christoffer.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 stycken.
23. Hur många landskap har du bott i? En i Sverige (plus två stater i USA och en region i Spanien).
24. Vilka städer har du bott i? Karlshamn, Barcelona, Johnson City, Houston och halvtomhalv Växjö.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag är inte så ofta barfota (endast under sommaren) så jag antar strumpor, kanske? Fast helst barfota...
.26. Är du social? Jajemensan!
27. Vilken är din favoritglass? Ben `n` Jerrys Chokladglass med Brownies och Fudge.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Hm, någon typ av chokladefterrätt. 
29. Tycker du om kinamat? Oh, ja!.
30. Tycker du om kaffe? Ja.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe latte.
32. Sover du på någon särskild sida? I sängen? I så fall brukar jag sova på höger sidan i sängen om Christoffer ligger jämte mig. Annars gillar jag mest att sova på magen.
33. Kan du spela poker? Visst kan jag det. Är uppvuxen med att spela Chicago och spekar nu en del Texas Hold´em (fast jag är inte så bra som Lillstrumpan)
34. Tycker du om att mysa/kela? Oh ja!
35. Är du en beroende människa? Har nog tyvärr en lite lätt beroendepersonlighet.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp, en tjej jag jobbade ihop med innan. Annars är Orlando Bloom född samma dag som mig (fast han är ett år äldre).
37. Vill du ha barn? Verkligen! Ser fram emot den dagen jag och Christoffer har gjort barn! (Jag riktigt ryser i kroppen av välbehag av den tanken!)
38. Kan du några andra språk än svenska? Jag har pluggat engelska, tyska, spanska, franska och latin. Men jag är bara flytande på engelska, förstår tyska hyffsat och kan förstå lite spanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, en gång för två år sedan då farbror doktorn trodde att jag hade fått en propp i lungan och han skickade mig på röntgen sent på kvällen till Karlskrona.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Var jag tvungen att välja tror jag att det hade blivit bassäng (annars gillar jag sjöar)
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mina nära och kära. Till mig själv lägger jag pengar på hemmet och resor.
42. Äger du dyrbara smycken? Vad är dyrbart? Jag äger i alla fall flertalet smycken med äkta pärlor och diamanter.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? So you think you kan dance.
44. Kan du rulla med tungan? Ja.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Tja, nu när farfar har börjat bli senil är han väldigt rolig!
46. Sover du med gosedjur? Bara Christoffer (men jag hade sängen full med naller som liten).
47. Vad har du för ringsignal? Någon hemsk enformig sak. Måste byta!
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Massor! Snälla mamma har sparat mycket!
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Jag har en ceris scarft på mig om det räknas? Annars en påse på golvet.
50. Flirtar du mycket? Inte nu när jag har förhållande. Som singel gjorde jag det en del.
51. Kan du byta olja på bilen? Har aldrig provat faktiskt så vem vet om jag kan ;o)
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Vet inte vad den heter, men jag köpte en rolig sexbok till Christoffer i England som jag läste sist jag var uppe hos honom.
54. Läser du någon dagstidning? Inte i pappersform
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Jajemensan! Vilka moves jag kan göra där! ;o)
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Gold
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En adress till en av Christoffers kunder.
59. När var du i kyrkan senast? 2 januari (en gammal kyrka i Polen).
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hade ingen där tyvärr.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 1 natt tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0