Lumpen

Jag gillar killar som har gjort lumpen! Jag har fått för mig att killar som har gjort lumpen är mer mogna och manliga, i alla fall är flertalet av de killar som jag känner det! (Detta är min personliga åsikt och inget vetenskapligt bevisat.)  Jag vet inte hur många killar som jag har träffat på som inte har gjort lumpen och som i mitt tycke hade behövt åka ut i skogen och "skärpa till sig".



Min älskling låg 10 månader på regementet IB12 i Eksjö, samt del av utbildningen på IB16 i Halmstad. Han ryckte in som robotgruppschef, men fick ändrad tjänst till Bärgnings/rep grupp. (Den grupp som ligger bakom frontlinjen och bärgar bort de skadade fordonen och gör lättare reparationer.) Hur som helst är jag glad över att han har varit ute i skogen och lekt krig. Även om jag (självklart) är i mot krig, anser jag ändå att det finns mycket att lära i lumpen.
(Ola, visst är det något särskillt med killar som har pysslat med pansarvagnar, hihi!)

Ola, vännen, jag tänker på två saker när jag tänke på lumpen och dig:
- Din kommentar om att Niklas såg så rolig ut när jag körde pansarvagnen eftersom han var så lång.
- Att du ansåg att killarna i ditt kompani inte kunde elda i kaminen (i tältet).
...titta vilket minne jag har! ;o)

Kommentarer
Postat av: Marina

jag håller med dig! Tycker ALLA killar ska göra lumpen framför allt de "töntiga" kanske är elak nu men det hade verkligen behövt det typ Roger lillebror! =)

Kram

2009-01-12 @ 08:44:38
Postat av: Jeanna

Hihi, du är rolig Marina! Tycker inte alls att du är elak, jag förstår vad du menar (tror jag) och jag håller med dig! Kramiz.

2009-01-12 @ 08:48:01
Postat av: Lisa

Heeeej!

Jag kan meddela att jag håller inte alls med. :)

Tycker snarare tvärtom, jag gillar inte alla miltären å vad det står för, inte min grej det där, å verkligen inte lumpen.

Jag föredrar de som inte gjort lumpen, å min kära martin är (tro det eller ej ;)) en fin fin man utan att han har spenderat ett år med att leka med vapen. :D

Kram

2009-01-12 @ 15:03:32
URL: http://lisoball.bloggagratis.se
Postat av: Jeanna

På ett sätt håller jag med dig för jag gillar inte heller vapen, krig och allt sådant! Hade jag själv varit soldat hade jag nog varit världshistoriens sämsta, hade haft svårt för att avlossa ett skott! (Satt och grät som bara den när jag tex tittade på "Band of brothers" och de krigade i skogen! Usch, vad jag tyckte att det var hemskt!)

Vad jag dock menar att att många av de killar jag känner (men självklart inte alla) har lärt sig mycket och skaffat sig många goda egenskaper när de har gjort lumpen.

2009-01-12 @ 16:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0