Hemma i Växjö

I ungefär två månaders tid, har jag räknat Växjö som hemma. Igår kom jag på att ingen utav er vet hur vi bor här uppe, så det kanske är på tiden att ni fick veta det?

Varken jag eller Christoffer är personen som trivs i lägenhet, snarare tvärt om: Vi hade fått panik av att bo i lägenhet! (Jag har bott i lägenhet i cirka 1,5 år av min liv och oj vad jobbigt jag tyckte att det va!) På samma sätt gäller det att bo i städer; Vi gillar det inte alls! Tanken på att bo i ett bostadsområde, men små tomter (allt under 1500 m2 är små tomter i min mening) och där husen ligger tätt brevid varandra får det att krypa i kroppen på mig! -Jag hade inte klarar av det!

Christoffer och jag är "landetmänniskor". Vi trivs på landet och det är så vi vill bo och det är där vi vill att våra barn ska växa upp (där de kan springa runt och leka fritt i skogar och på ängar sov). Det samma gäller tycke och smak om bostadshus, vi vill båda bo i ett gammalt och charimigt hus.


Torpet, dvs "hemma", precis utanför Vaxjö. Det är hit jag snart ska flytta och bo ett tag medan jag och älsklingen letar efter något eget.


Utsikten på baksidan av huset.


Vi har inte använt denna ännu, men till våren kommer vi nog sitta här och mysa.


Framsidan på torpet, ut mot vägen.

Kommentarer
Postat av: Marina

va mysigt det ser ut!

2009-01-13 @ 21:43:06
Postat av: Chrisse

ja...tänk bara om vi hade haft rinnande vatten oxå ... :)

2009-01-14 @ 14:15:29
Postat av: Jeanna

Men Gubben, skriver du på det sätter så kanske folk tror att vi aldrig har rinnande vatten i torpet! ;o) Men jag kan upplysa om att vi normalt har det men att det för tillfället inte fungerar!

Fast, det är ändå nyttigt eftersom man värdesätter saker och ting på ett annorlunda sätt.

2009-01-14 @ 21:41:46
Postat av: gubben

haha ja det var precis det som var meningen ;)



2009-01-16 @ 19:02:06
Postat av: Jeanna

Hihi, din lille Filur! Puss på dig!

2009-01-16 @ 19:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0