Pyssel i köket

Idag är en pysseldag. Håller på att förebereda för målning av köket. Köksluckor, garderober, tak, lister, dörr och väggar ska målas! Knopparna till köksluckorna ska bytas ut samt att jag ska klä om soffan och stolarna.

Som det ser ut idag är luckorna och garderoberna målade i en gulvit färg och knopparna är stora och guldfärgade á la 60-tals modell och väggarna är målade i en mindre smickrande grön färg. Men allt ska ljusas upp rejält nu och luckor och garderober ska bli helvita! Eftersom köket är så mörkt (dels pga av färgerna som är där idag och dels pga vädersträcket köket ligger i) ska jag även måla tre av väggarna vita samt göra den fjärde till en fondvägg i en annan färg. Christoffer har en stor och vacker Japansk talvla (Han Sen)  i vardagsrummet som jag hade tänkt flytta ut i köket och använda som grund till accentfärgerna. Jag kommer inte att hinna med allt idag men jag ska i alla fall börja på det så gör jag klart det i nästa vecka. (Helgen ska jag och Chrisse tillbringa nere i Blekinge.)

Kommentarer
Postat av: Emmisen

Ska ni vara i Blekinge i helgen och har några minuter över får ni gärna köra inom..kram

2009-02-11 @ 18:01:06
URL: http://emmisenslilla.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Vi har tyvärr hela helgen planerad med diverse aktiviteter.

2009-02-11 @ 20:11:02
Postat av: Annicka

Vad duktig du är! =)

2009-02-11 @ 20:24:32
Postat av: Jeanna

Tack Annicka, hihi jag gör så gott jag kan! ;)

2009-02-11 @ 20:36:15
Postat av: C

VA?!?! ska du måla över min tavla? annvända den som grund till accentfärgerna? ska du ha den som en färgpalett och blanda färgen på? buhu... snyft snyft :(

2009-02-13 @ 14:06:16
Postat av: Jeanna

Haha, vad rolig du är nu da älsklingen! Nä, ska ju inte måla över den alls utan hänga upp den på väggen och använda mig av färgerna som finns i den på andra saker i köket, din lille filur!

2009-02-13 @ 15:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0