På vägen hem

Nu är jag hemkommen till Wallcottage efter att ha varit i Karlshamn en runda.  Innan jag körde till Karlshamn var jag duktig och tvättade av Skrålla hemma hos mamma som nu med sin blågråa färg glänser i solen. (Ja, bilen glänser alltså, inte mamma, syftningefel jag vet.) Innan jag lämnade mamma slängde jag även ihop med pastasallad med skinka som fortfarande mättar min mage något otroligt.

Efter att ha varit i Karlshamn körde jag hem. Strax utanför Karlshamn låg det en hel limpa bröd mitt på vägen! En hel limpa bröd! - Den låg där helt bar, utan platspåse mitt på vägen. Vad tusen gjorde den där? Hade den tappats hade den väl haft en påse om sig och hade någon slängt den där självmant var det ett rysligt märkligt ställe att vilja slänga en limpa bröd på!

Nu när jag kom hem märkte jag att några av mina stackars blommor om som jag har haft ute i krukor hade torkat. Jag var hemma och vattnade allt i fredags (då jag ändå körde förbi till Kristianstad) men misstänkte att det inte skulle räcka tills idag. Jag får helt enkelt köpa nya.

Nu har jag en massa pul att göra så det blir nor rätt tyst från mig resten av dagen.

Kommentarer
Postat av: Malin

någon som tänkte att det finns för lite roadkill nu för tiden ;)

2009-08-05 @ 17:38:18
Postat av: Jeanna

Hihi, där ha vi det, Malin!

2009-08-05 @ 19:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0