Inredningslära

Jag älskar formgivning i alla dess former. Vare sig det rör sig om bild (film eller foto) eller andra kreationer i form av vackra byggnader, klänningar eller möbler så älskar jag det. Jag älskar också beteendevetenskap och lägger man ihop formgivning och beteendevetenskap så har man nog mig i ett nötskal, jag nästan i alla fall. (Man får nog slänga in resor och filosofi i det hela också.)

Varje rum i vårat hem återspeglar vilka vi är och avslöjar något om de inflytanden och erfarenheten vi har skapat oss i livet. En del av de val vi har gjort i hemmet har vi gjort avsikligt och medvetet, bakom andra kan andra motiv ligga som vi kanske inte alltid reflekterar över eller inte alltid kan förstå. Ju mer vi vet vad vi vill ha i vårat hem, destå säkrare kan vi vara på vad vi försöker skapa och ju lättare blit det att åstakomma en miljö som vi känner oss hemma i. (Vilket jag tycker är väldigt viktigt.)

Jag tänkte att jag framöver ska dela med mig av mina kunskaper inom formgivning och beteendevetenskap och ger er en inblick i denna värden. En förklaring till hur de former och färger man väljer att omge sig med speglar den människan man är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0