Flygplatser

Jag älskar flygplatser, särskillt stor och internationella! Jag älskar att sitta där och titta på listorna på flyg som kommer och går och att titta på alla människor som antingen kommer eller ska åka med dessa flygen.

Jag ha sett en hel del flygplatser och standarden dom imellan är otoliga. Den absolut fulaste och tråkigaste är Moskvas flygplats. Trist och brungrå och allmänt deprimerande. Jag har varit två gånger på den flygplatsen och jag ville skära upp handleden båda gångerna. (Kan nämna att jag inte är särskillt förtjust i Heatrow, London, heller. Dessa jäkla fula heltäckningsmattor!) De vackraste flygplatserna som jag har besökt ligger utan att tveka i mellanösten. På första plast har jag Abu Dhabi. Ute i ökenlandskapet ligger en vit kupol som är bygg med marmor och mosaik på insida. Badrummen är helt otroliga i marmor och stora skingrupper. (Man tror att man har gått fel och hamnat i VIP-loungen.) Flygplatsen på Baharin är också vacker, men den slå inte Abu Dhabi.


Abu Dhabis flygplats. Detta tak och della pelare är prygg helt i mosaik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0