Filmtips rysare

Jag älskar rysare! Helst ska jag sitta själv en mörk natt och titta på dom, då njuter jag som mest. Vill dela med mig av lite filmtips på denna genren.

Population 436 är en indepententfilm (som jag alltid vill slå ett slag för!) som kom ut för några år sedan och som jag gillade direkt när jag såg den (har inte sett den sedan dess iofs). Det handlar om en man från folkbokföringen som åker till en liten by i ödemarken för att undersöka varför de konstant har haft samma invånarantal: 436 (Fred Durst, sångaren i Limp bizkit, spelar för övrigt polis i filmen.)




The Orphanage (orginaltitel El Orfanato) är en spansk film som kom ut 2007 och är grymt bra i denna genren! Handlar om Laura, en kvinna som växt upp på ett barnhem och senare i livet köper huset där barnhemmet låg där hon med sin familj öppnar ett hem för handikappade barn. Hennes son börjar så fort de flyttat in i huset prata med en osynlig kompis som Laura uppfattar som en låtsaskompis. När hemmet för de handikappade barnen öppnas försvinner hennes son... Filmen har blivit nominerad till flertalet priser. Den filmen tillhör en av mina favoritfilmer.




The Exorcism of Emily Rose
är en film från 2005 som bygger på en verklig händelse i USA. (På riktigt heter flickan Anneliese Michel och dog 1976). En tonårstjej (Emily) får demomiska krafter och sätter skräck i en hel stad och slutligen tillkallas en präst för att utföra en exorcism. Filmen bygger på en rättegång som ska utreda hennes dödsfall som sker under exorcismen. När du har sett filmen kommer den att ställa dina föreställningar och din tro på prövning! Mycket sevärd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0