Vart är världen på väg?

Den senaste tiden har nyheterna varit fulla med diverse sexbrottslingar; Män har låst in och förgripit sig på kvinnor/tjejer under flertalet år, diverse barnporrhärvor har sprängts, män har blivit åtalade för koppleri samt våldträckter till höger och vänster. Nyligen kunde det även läsas att en 17-årig kille hade blivit våldtaget av flertalet killar (som dessutom var kompisar till honom) på en studentfest... Är det bara jag eller känns det som ett sexbrott har trappats upp betydligt? (Nu har ju jag mina åsikter om att sexbrott har ökat, men anledningen till denna ökning tänker jag inte argumentera här och nu även om jag har mina tänkbara förklaringar.) 

Vad håller alla världens män på med? Kan man som kvinna snart inte göra något längre utan att behöva frukta för att råka ut för ett sexbrott?

Jag vet att det inte bara är män som begår sexbrott, det finns även ett fåtal kvinnor. Men dessa fårtal kvinnor begår oftast brottet ihop med en man och/eller har själva blivit utsatta.  Jag är ingen manshatare, men sanningen är den att majoriteten av sexbrott, mord, kidnappning och misshandel begås av män...

Den dagen jag ska lära mina barn hur de sak göra ifall de går vilse eller på annat sätt kommer ifrån mig, så kommer jag inte tala om för dom att de ska gå fram till en vuxen och be om själv. Nej, jag kommer instruera dom om tt gå fram till en kvinna (för jag vet att mina barn säkerhet ökar om jag ber som göra så).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0