Oväntat samtal hos doktorn

När undersökningen och recepten var skrivna hos doktorn idag säger han plötsligt till mig. "Har du sett det där TV-programmet någon gång "Du är vad du äter" med hon den där Anna?" "Jo, några avsnitt förra året", svarade jag. "Hur gammal tror du hon är?", fortsätter han. "Äh, ja du runt 42 kanske?", blir mitt svar. Han skrattar och säger "Ja, jag tippar med på att hon är mellan 40-45." Han börjar skratta ännu mer innan han fortsätter med "Men det skulle inte förvåna mig ifall hon är yngre än så. De där människorna som är fanatiska med kost och motion utsätter kroppen för så mycket att de lätt ser äldre ut. Och om dom sedan solar mycket också, ja då ser de ytterligare ännu äldre ut. Dom som håller på så kanske ska tänka över det där innan de sätter igång för det är nog inte det resultatet de vill uppnå!" Lite fårvånad över diskutionen börjar även jag skratta och instämmer.

"Hull på yngre tjejer är gulligt", förtsätter doktorn med och pekar på mig. "På något sätt ser yngre tjejer söta och gulliga ut om dom har hull." Han tar upp lappen och tittar på min ålder. "Jaha så du är trettio, men det är ju fortfarande ungt och du befinner dig i ålder då hull fortfarande är gulligt." Han himmlar med ögonen och börjar gapskratta innan han säger "Men hull på medelålder kvinnor och äldre än så är då inte attraktivt!" Han tar sig på magen (han har en rätt slank kropp) och säger skrattande: "Jag har börjat blir gammal och kommit upp i åren. Jag är 55 år men håller mig ändå i god form för min ålder och jag tycker inte att jag ser så gammal ut." Jag instämmde och han börjar återigen gapskratta innan han fortsätter med: "Men andra män i min ålder de ser då gammla ut och flera har kulmagar!"

Hm, att det samtalet skulle uppstå had jag ju inte förväntat mig när jag klev in genom dörrarna till läkarmottagningen.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Shit vad underligt. Bara så... himla underligt! Vad ville han egentligen uppnå? Ge dig en komplimang, diskret påpeka att du väger för mycket, diskret påpeka att han är en "chubby-chaser", framhålla att du verkligen inte ska börja träna för det är inte hälsosamt, eller att han tänder på yngre kvinnor?:)

2009-04-16 @ 18:43:06
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: emma

Verkar som att han verkade vilja impa på dig och flörtade på ett lite underligt sätt med dig...

2009-04-16 @ 19:28:28
Postat av: Jeanna

Jag vet i tusan han var ute efter? När han började prata om "Du är vad du äter" så trodde jag att han skulle komma in på min vikt och att han tyckte att jag skulle träna eller något, men så blev det ju inte... Helskumt altsammans i alla fall!

2009-04-16 @ 20:39:03
Postat av: Marina

HAHA kan nästan se din min när han pratar sådär...=)

Men hull är gulligt på yngre kvinnor, ta det med en klackspark..men ändå ganska snopet men komiskt!

Kram

2009-04-16 @ 21:04:57
Postat av: Maria K

Anna är 41. Men jag tycker hon ser ut som nånstans mellan 45-50...

2009-04-17 @ 13:56:13
URL: http://thisismaria.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Men vilken koll du har, Maria! :o) Men jag tycker hur som heslt att hon ser sliten ut!

2009-04-17 @ 22:55:08
Postat av: Maria K

Vi diskuterade det på jobbet för ett tag sen så därför har jag koll :)

2009-04-17 @ 23:51:15
URL: http://thisismaria.blogg.se/
Postat av: pluggisen

haha

2009-04-18 @ 01:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0