Nya lagen ska tvinga kvinnorna att ha sex

Blir man arg eller vad? Tänka sig att det är år 2009 och sådana här lagar existerar?

Här blir afghanska kvinnor attackerade med stenar när de protesterar mot den nya sexlagen.Enligt den ska äkta män ha rätt att kräva sex av sin fru var fjärde dag.


Dussintals kvinnor vågade sig i går ut på gatorna i Kabul i går för att protestera mot lagen. Motdemonstrationen lät inte vänta på sig. Och det var betydligt fler kvinnor som anslöt sig till dem som var för lagen, rapporterar nyhetsbyrån AP.- Lagen behandlar kvinnor som om de vore får, säger en kvinna till AP.Afghanistans president, Hamid Karzai, har efter kritiken stoppat lagen som nu ska gås igenom på nytt.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag tycker detta är sjukt. Och jag begriper inte de kvinnor som försvarar detta.

2009-04-17 @ 15:50:59
Postat av: Jeanna

Jag håller med. Och jag tycker synd om kvinnorna som är så indoktrinerade i den kulturen att de försvarar den! Stackare!

2009-04-17 @ 23:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0