Le Jardin

Idag har jag tillbringat dagen med att vara ute i trädgården, riktigt härligt har det dessutom varit i solskenet. Jag har klippt gräset, räffsat, ränsat ogräs och planterat blommor och även oljat de träräck som jag gjorde rent i förra veckan. Härligt att vintern är över så att man äntligen kan vara ute och pyssla för jag blir glad av att vara ute och göra det fint i trädgården!  Jag hade aldrig klarat av att i bo i lägenhet och jag hade aldrig klarat av att bo i ett bostadskvater. Jag är en tjej som hör hemma på landet och jag vill ha en stor trädgård utan grannar nära in på! 

Mina träd som jag har planterat har så smått börjat slå ut och förhoppningsvis dröje det inte allt för länge innad de står i blom.



Paradis Apel och Blod Apel har börjar slå ut. Däremot befinner sig mitt älsklingträd, Japansk körsbärsträd, fortfarande i knoppstadiet.


Kommentarer
Postat av: Marina

jag älskar oxå denna tiden även om jag inte har något träd som knoppas tyvärr är de så dyra hade velat ha japansk blodlönn så vackra röda blad!

Vår häck är en liguster finast eftersom den blir tät och är grön...

Kram

2009-04-20 @ 20:01:50
Postat av: Jeanna

Jag ville med först ha en Japanska blodlönn, men när jag var och skulle köpa en blev jag rekomenderad att inte köpa den. Tydligen har japanska blodlönn väldigt lätt för att bli angripna av en parasit (som jag inte kommer ihåg namnet på) som gör att en vit, mjölig hinna täcker bladen. Istället rekomenderade trådgårdsmästaren mig att köpa ett Blod Apel träd som har samma röda färg på sina blad med en japansk blodlönn men som inte lika lätt råkar ut för parasiter. Så, jag köpte en Blod APel istället! :o)

2009-04-20 @ 21:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0