Fredlig satelit?

Ingen har väl knappats kunnat undgå vad som är på väg att hända i Nord Korea? Är det en fredlig satelit det rör sig om, som Nord Korea påstår, eller rör det sig och ett robottest som USA, Japan och Syd Korea vill ha det till?

Jag är på långa vägar inte tekniskt insatt för att kunna göra en korrekt bedömning. Min magkänsla säger dock att jag tyvärr inte tro på Nord Koreas förklaring. Jag tror att Nord Korea kommer att göra uppskjutet och till följd kommer USA och Japan att attackera "sateliten". Och vi vet ju vad Nord Koera hotar med att göra om sateliten rörs... Ytterligare ett krig hänger med andra ord i luften. 

Flertalet tidigare ekonomiska kriser som världen har skådat har "lösts" med krig. Deppressionen fick sin upplösning i och med andra världskriget osv. Nu hänger en tung kris över 90% av världen och så stor har en kris aldrig förr varit samt att ytterligare ett krig är nära att bryta ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0