A trip down memory lane...

(Detta inlägg är främst till Helen, Malin och Jessica. Det är i alla fall dessa tre som kommer att förstå vad det jag skrivit här under handla om.)

Nu när jag har bott hos mamma i två dagar har hon bett mig gå igenom alla gammla papper och dylikt som jag har sparat under alla de år som jag bodde hemma. Oj vilka saker jag har hittat och oj vad jag har skrattat!
Exempel:
- Ett brev om oss själva som jag och Helen skrev på datorkunskapen i sjätte klass. (Kan nämna att brevet innehöll en diskution om vem som var sötast i NKOTB).
- "Brev" fråm den "brevväxling" jag och Helen hade i min bänk på Norrevång med en viss Jon P. (Det här förstår nog bara Helen.)
- En pjäs skriven av Perita, Jessica och Malin (tror jag) i sätteklass. Jag skulle spela mamma i pjäsen och Malin, Jessica och Perita mina barn/det föräldralösa barnet vi hittade i skogen och skulle ta hand om.
- Biljetter till NKOTB-konserten på Statium den 2 november 1991. (Jösses vad jag grät på den konserten!)
- Diverse dokument vi fick i skolan i sjuan då vi hade sexualupplysning med Tina och "praktikanten" Niklas.
- Biljetter till Bon Jovi-konserten på Stadium sommaren 2000 som jag åkte själv på eftersom ingen ville följa med.
- Skoltidningar från tiden på Norrevång! (Vårt mjälltest var bäst tycker jag! Fast skoltidningen som, hm...9D(?) gjorde när vi gick i åttan var helt underbart! Jessica, kom du ihåg hur roligt vi hade åt tipsrundan sist i tidningen? En av frågorna var: "Hur många motorer har en moped?" Rätt svar: "Helst." Det var även i det nummret där "Dr Rhut" uppmanade tjejen som hade skrivit till henne att sluta spela fotboll (om hon nu gjorde det) eftsom det inte var en sport för tjejer!)
- Minnen från Matthew Clark, den amerikanska, 21-åriga, snygga sjömannen som korsade min väg sommaren 1996.
-Uppsatser skrivna av bara mig eller ihop med Helen och Malin under Norrevångs-tiden.
- Brev och dokument från tiden jag bodde i Barcelona.
- Brev och dokument från tiderna då jag bodde i USA.

De här dagarna hos mamma har verkligen varit "a trip down memory lane". Alla gammla minne har kommit tillbaka! Tjejer, vi måste bara träffas någon gång och prata gammla minnen och titta på gamla kort osv!


Kommentarer
Postat av: Mia

Jisses! Vad du har sparat! Men du brukar ju ha ett bra kom-ihåg(Vem som gjorde vad med vem och i vilka kläder). Har vid ett par tillfällen sett på mammas videoinspelning från vår "cabaret" i 6:an- den håller måttet än! Hoppas att du mår bättre nu och att vi kan ses vid tillfälle.

2008-09-03 @ 10:11:11
Postat av: Jeanna

Men Mia! Hejsan! Trodde inte att du var inne och läste min blogg, men tack för att du gör det! Var kul att höra ifrån dig! :o) Japp, jag har sparat en massa saker (är ju nostalgisk av mig) och mitt kom-ihåg är det minskäl inget fel på ;o) När jag gör personlighetstester blir resultatet alltid att jag överlägset är en kreativ person; Tror att alla bilder och fäger osv jag har i mitt huvud gör att jag kommer ihåg sådant som inga andra kommer ihåg ;o) Åh, cabaret i sexan: Gud, den har jag inte sett men jag kommer fortfarande ihåg varenda replik jag hade i den tror jag. Hihi, kommer till och med ihåg vilka kläder jag hade i de olika scenerna och hur jag hade håret osv. tex. att jag hade målat stora bruna "leverfläckar" i anskiktet när jag skulle till doktorn som spelades av Kalle. Kommer även ihåg att när killara spelade soldater och låtsades Ola kissa mot väggen och man hör i pibliken hur June (Henriks mamma) asgarvar åt honom.

Vi måste alla träffas en dag och prata gammla minnen!

Hur är det med dig? Kramiz!

2008-09-03 @ 11:13:36
Postat av: Malin

hahaha vi ett föräldralöst barn i skogen? gud så roligt. det har jag helt glömt.

cabareten ja, shit. och jag med diskborsten! kram på er båda

2008-09-05 @ 19:37:20
URL: http://malinojag/blogspot.com
Postat av: Jeanna

Japp, Malin...ett föräldralöst barn som jag (mamman) och mina två varn hittade när vi var ute och gick och bara så där beslutade att ta hand om (man hade okompliserad fantasi när man var ung!).

Hihi, diskbortsten: "Där lurade vi honom allt, Fido!" Vad roligt det var!

Tihi, minns att Egon gav mig kommetaren att han tyckte att jag skulle fundera på att bli skådespelerska!

Kommer ni ihåg att vi spelade Cabaretn för våra föräldrar i sexan men att vår "kompisklass" från Knisslinge fick se den i slutet av 5:an när de var och hälsade på oss? (Viket minne jag har va?)

Hihi, minns även att vi hade ett klassdisco med Knisslingeklassen och att det var den enda gången Perita kom på en sådan tillställningn. -Hon dansade till och med tryckade till en Lilli och Sussie låt ;o)

2008-09-06 @ 11:16:16
Postat av: Jessica

Ja fantasin var det iallafall inget fel på på den tiden! Okej att vissa kanske kunde tycka att vi var lite konstiga, men kul hade vi! Även om det är länge sen så vissa saker vill jag fortfarande förtränga som tex vad man skrev i dagboken om alla kärleksbekymmer. De minnena får nog ligga nerpackade ett bra tag till.

2008-09-08 @ 15:35:04
Postat av: Jeanna

Hihi, när det gäller gammla dagböcker våga jag inte ens öppna och läsa dom! Är rädd jag jag ska dö av pinsamhet!

Kommer du ihåg Jessica när du, jag och Malin dansade Charlston (i sjuan-åttan tror jag) hemma i Nanes rum till en 60-tals skiva jag hade? Skrattar

2008-09-08 @ 15:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0