På jakt efter p-piller

Plötsligt upptäckt jag idag att jag inte hade mer p-piller (jag var annars helt övertygad om att jag hade en karta till, men nej.) Och jag som ska åka till England och Irland på söndag. Ooops!

Ringde till barnmoskorna i både Sölvesborg och Karlshamn, men alla var på utbildning. Aj da... Var då nära att börja ringa runt till mina vänner och be om att få låna en karta av någon, men lyckades till slut få samariten att skriva ut ett litet paket. Tur man har ibland...  :o)


Kommentarer
Postat av: medicinmannen

ojdå... ja 1,5 vecka, 4 m2.... nog säkrast att p-pillren är me haha ;)



Själv jagade jag recept på astmasprayen idag, och när vårdcentralen till slut ringer så säger tanten där "ja på måndag-tisdag kan du nog hämta ut medicinen"....



C - Öhh nä, jag åker på söndag till england och är där två veckor så vill du inte att jag ska kvävas under resan så måste jag hämat ut senast imorogn lördag...





Så nu hoppas jag att den det där receptet finns i apotekets dator under morgondagen :D

Ska bara komma ihåg hämat ut det me

2008-11-28 @ 15:58:52
Postat av: Jeanna

Mmm, älskling...nog säkrast att dom pillrena är med! (Små, lockiga charmtroll får allt vänta ett tag!)

Skulle du mot förmoda glömma hämta ut astmamedicinen,så har ju jag, gubben! (Tur att vi kan låna av varandra!) PUSS!

2008-11-28 @ 16:45:18
Postat av: Finemang

Trevlig resa..Irland säger dom är fint så här års =)

2008-11-28 @ 22:10:33
URL: http://svenskformgivning.se
Postat av: Jeanna

Tack så mycket, Ola. Varken jag eller mannen min har varit på Irland tidigare (båda har bara varit i England) så det ska bli kul!

2008-11-28 @ 22:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0