"Lost in translation"

Jag har alltid gillat filmen "Lost in translation" av Sofia Coppola. Jag såg den strax efter det att den kom ut 2004 och har sett den tre gånger sedan dess. Dock har folk jag diskuterat filmen med inte förstått min förtjusning med den för de har mer eller mindre hatat den eller somnat till den.

Men nu har jag äntligen hittat en likasinnad: Malin aka Nane! Malins kommentar om den: "Den är grym och asfin!" Mmm, visst är den, Nane!

För att citera Nane igen på punkten varför hon och jag gillar den: "För att vi är lite smatare!"
Hihi, mmm, så kanske det är, gumman! ;o)

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha klart det är så! Men så kommenterar jag allt och jag är absolut ödmjuk till andra förklaringar!

:)

2008-11-25 @ 00:23:52
URL: http://malinojag/blogspot.com
Postat av: Malin

f.ö. se min blogg så kanske det framkommer... http://malinojag.blogspot.com

puss

2008-11-25 @ 00:26:04
URL: http://malinojag/blogspot.com
Postat av: Jeanna

Jag är också ödmjuk på denna punkten och välkommnar andra förklaringar!

2008-11-25 @ 00:38:13
Postat av: Cecilia

Hahaha! "Smatare"??? Bra stavning. Inte undra på att ni gillar den där filmen^^

2008-11-25 @ 14:33:10
Postat av: Cecilia

Hoppsan. Visste inte det där med dyslexin:) skulle kanske ha läst bloggen nerifrån och upp?:) sorry!

2008-11-25 @ 14:35:10
Postat av: Jeanna

Haha, ingen fara gumman lilla! Jag vet att jag stavar som en kratta! ;o)

2008-11-25 @ 14:48:21
Postat av: Jeanna

Inte för att jag vill vara en besser wisser, men dyslexi har inget med intelligens att göra. ;o)

Det finns lite olika bud på orsakerna; Allt från neuroligiska aspekter, celluppbyggnaden till att strukturerna i hjärnan (allt väldigt enkelt förklarat). :oD

Men jag bryr mig inte det minsta, har ju klarat mig jäkligt bra ändå! ;o)

2008-11-25 @ 15:02:23
Postat av: Jeanna

(Detta är till Jamie och Cecilia.) Föresten, när vi var på grillfesten på vingården i Kalifornien, pratade ju sonen till familjen om Coppoloa-familjen som hade köpt en Chateau tvärs över deras vingård. Dottern i familjen är Sofia, som har gjort "Lost in translation". Pappan, Francis Ford Coppola, har regiserat "gudfadern". Bara så ni vet, hihi! ;o)

2008-11-25 @ 16:18:11
Postat av: Jeanna

Delayed reaction: Hm, hihi, upptäckte precis att "Cecilia" inte var min kära svägerska utan en helt främmande person som råkat tittat förbi på min sida. ;o)

2008-11-26 @ 20:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0