En lördagsnatt på jobbet

Klockan är 23:15.
Det är lördagskväll/natt (när går egentligen kväll över till natt?) och jag sitter på jobbet och kör in Volvoplaner!

Va? Vad är det för fel på mig egentligen, som sitter här på jobbet när jag kan vara ute och ha kul med mina vänner?
Okej, detta är förmodligen sista helgen som jag kommer att behöva jobba på ett bra tag (annars har jag nu jobbar elva helger i sträck!), men ändå... Alternativet hade varit att jag hade kommit hit i fyra timmar imorgon (söndag), eftersom planerna måste vara inlästa tills på måndagmorgon. Men, Fröken Duktig (läs jag), håller på att renovera huset så jag hinner inte komma hit alls imorgon = Jag måste vara här nu ikväll/natt.

Jösses, så vuxet att ta sitt jobb på så stort allvar, att man struntar i att gå ut och roa sig en lördagskväll med sina kompisar. Detta borde jag få en massa vuxenpoäng för!

Jag har varit här sedan 20:30 (Blä!), men jag håller på med min sista plan nu så jag kan snart åka hem...

Klockan 23:36.
Sista planen är inläst! Nu ska jag hem till min pojke (läs Kristoffer) och gosa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0