Facebook krig

Jag vet att den här historien är gammal och att ni alla säkert redan känner till den, men jag tycker det som Philip Hansen gjorde är roligt så jag kan inte låta bli att kommentera det!

I vintras drog det igång ett krig på Facebook. Flera amerikanska kvinnor hade oskyldigt publicerat bilder där de ammade sina barn, bilder som sedan togs bart av Facebook eftersom de ansågs vara "obscene". Facebook försvarade sig med att de ansåg att sådana bilder var opassande och att de hade som regel att inga bröstvårtor fick visas på några bilder som lades upp.

(Bullshit vill jag säga till facebook. För det första tycker jag att det inte är det minsta  fel med bilder på ammande kvinnor, dels är det vackert och en väldigt naturlig sak och hur man kan kalla något sådant för "obscene" förstår jag inte. För det andra gäller denna reglen tydligen bara tjejer/kvinnor? Jag har exempelvis sett flertalet semesterbilder på facebook där killar står på stränder i bara shorts och alla deras bröstvårot syns mycket tydligt!)

Hur som helst, i en protest i vintrast skapade konstnären Philip Hansen en bild på sig själv som utgjordes av flertalet mindre bilder, alla bilder var på hans egen bröstvårta i olika färger och vinklar. Denna la han sedan upp som sin profilbild i facebook. Han fick ha den uppe i två dagar innan facebook tog bort den. (Fast att de tog bort bilden tror jag var en ren principsak från FB eftersom det var en form av protest,annars hade han säkert fått ha den uppe.)


Philip Hansens ""bröstbild".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0