Mitt Hollywoodrum

Klockan 09:00 dök mamma upp hos mig och agerade listhållare och möbelflyttare åt mig! Nu är snart mitt "Hollywoodrum" fördigt. Jag ska bara måla fönstret en gång till samt sätta upp liste saker, gardiner osv.

För er som inte tidigare har varit hemma hos mig är det kontoret som jag har gjort om som numera agerar som kontor och klädkammare. Förr var det en gräslig grön tapet i det rummet som fick mig att vilja spy. För det första hade alla tapeter satt sig i hörnen eftersom det tapetserades när huset var nybyggt och för det andra gillade jag inte alls tapeten. Så nu har jag tapetserat om, målat väggarna vita, vitlaserat taket, målat lister och fönster vita. Egentligen är jag inte riktigt helt för att ha helvita rum, men i just det rummet har jag bara lite kvällssol, så innan var det rummet väldigt mörkt. Nu är det så mycket ljusare och trevligare med vita väggar!  Jag har även satt upp tre stora svartvita fotografi på Marilyn Monroe, James Dean och Audry Hepburn (därav mitt namn på rummet). Vilken skillnad det blev på rummet! Me likie!


Ena väggen i mitt "Hollywoodrum".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0