Twilight

Är det någon av er som har läst boken "Twilight" av Stephenie Meyer (eller "Om jag kunde drömma" som den heter på svenska)? Jag har inte läst någon av hennes böcker men jag såg filmen i går.

Jag hade hört så mycket om filmen, och jag visste hur populär både böckerna och filmen var, så jag såg fram emot att se den. Men, tyvärr blev jag besviken på filmen...

För det första så gillade jag inte alls Kristen Stewart i rollen som Bella. Jag gillade inte alls hennes karaktär eller hur hon spelade rollen. Men samtidigt har jag inte läst boken så jag vet inte om det var hon som inte passade i rollen som Bella, eller om Bella är sådan i boken. (Är det någon av er som har läst boken och sett filmen får ni gärna infomera mig.) Däremot gillade jag Robert Pattison i rollen som Edward betydligt mer.

Jag satt också och retade mig på scenografin samt att jag tyckte att storyn var något tunn i filmen (men jag vet att det är svårt att få med en hel bok i en film). Först gillade jag inte ljussättningen heller men fick efter ett tag ge mig eftersom det handlade om vampyrer och då kanske man inte kan begära så mycket på den punkten...


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vi gillade den där flmen riktigt mycket, så jag håller inte riktigt med dig. Visst, handlingen kanske lämnade en del i övrigt att önska, men det är ju faktiskt en vampyrfilm som utspelar sig i high-school-miljö:) Det är väldigt sällan som man blir helt knockad av slagfärdigheten i den typen av manus/dialog^^ Och Robert Pattison är så sjukt snygg att jag nästan (men bara nästan) slickade mig om munnen ibland...

2009-03-23 @ 08:49:32
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Jag kanske är för gammal för att nu förstå mig på och uppskatta High Schoolfilmer?

Mitt största problem var att jag som sagt inte riktigt gillade Bella, hon verkade kall och okarismatisk för mig. Eller om jag säger så här: jag förstod varför Bella var dragen till Edward i filmen, men inte tvärt om.

Hm, Robert är inte riktigt min typ av kille, men han passade bra som vampyr!

2009-03-23 @ 19:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0