The curse of the Camera

Jag skäms för vad jag nu ska skriva! (Skäms över att det har tagit mig hela 10 månader att reda ut detta!)

I maj förra året var Jamie och Cissi på semester i USA. De lånade med sig min digitala systemkamera på resan och i utbyte fick jag låna Jamies kompakta digitalkamera (jag skulle ha 80-talsfest hemma för jobbet under tiden de var iväg och ville då föreviga denna kväll). När de kom hem från USA fick jag tillbaka min kamera menan jag dröjde med att lämna tillbaka Jamies. Anledning: Jag lyckades inte tömma kameran på bilder och försökte både hemma, på jobbet och hos min dåvarande pojvän, men inget fungerade. Helt plötsligt försvann kameran och jag kunde inte hitta den hur mycket jag än letade.

Jamie har kontinuerligt frågat efter sin kamera och jag har lovat att leta vidare. I vintras hade jag tänkt köpa en ny till honom men av någon anledning blev det aldrig av. För tre veckor sedan sa jag till Chrisse att jag hade så dåligt samvete att jag skulle ge Jamie min systemkamera så kunde jag köpa en ny till mig själv. (Hade jag inte sedan blivit sjuk så hade jag gjort det.) Sedan blev jag som sagt sjuk och låg hemma ett bra tag. När jag i förgår letade efter en sak i en garderob hittade jag plötsligt kameran i en påse längst in i garderoben och samma kväll blev jag genast mycket friskare. Jag ringde till Jamie och berättade om händelsen och han utsåg då min sjukdom som "Kamerans förbannelse".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0