Tapetjakt

Nu på eftermiddagen har jag varit på färg- och tapetjakt runt om Växjö till dels rummen jag ska göra iordning hos mamma och dels till köket och vardagsrummet i mitt eget hus. Mitt kök har jag nu nästan helt klart i mitt huvud (kommer att gå i grått, silver, vitt och lila) och jag hittade även snygga gardiner som matchar till de stolarna i en ljusare nyans som jag färgade lila tidigare i sommras. Svårare var det att bestämma mig för hur mitt vardagsrum ska se ut samt till mammas två rum...

Jamie och Cissi ringde mig också nyss och ville ha mig som smakråd. De ska bland annat byta ut en fondtapet innehållande orangerosa illrar (en väldigt speciell tapet som tydligen är allt för modern för att jag, Jamie och Cissi ska kunna uppskatta den) så jag lovade att köra till dom imorgon och titta på de prover som de har tagit hem.

Färger och tapeter flyger kors och tvärs i mitt huvud nu i alla möjliga kominationer, men jag gillar det! Jag får utlopp för min kreativa sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0