Politisk karriär

Även ifall jag är politiskt intresserad har det aldrig fallit mig in att försöka satsa på en politisk karriär, till min farfars besvikelse kanske jag ska tillägga. Fastän han aldrig har fört politisk kärriär på tal tror jag ändå att han hade tyckt om ifall någon hade följt i hans fotspår och engagerat sig politiskt. (Fast, hade jag engagerat mig poitiskt hade det varit för ett annat parti än vad min farfar tillhörde, dvs Centerpartiet, och jag är inte helt säker på att han hade gillat det.)

Skulle jag mot förmodan vilja ha en politisk post hade jag valt föjande två:
- I Sverige hade jag velat bli utrikesminister (så mycket intressantare än statsminister).
- I Usa hade jag velat bli pressekreterare. (Nu hade jag iofs inte fått jobba i vita huset men ändå.)

Ni kan lugna er för jag har inte fått storhetsvansinne och tror att jag hade kunnat få de posterna, jag säger bara utifall att  jag skulle välja. Men skulle någon där ute själva vilja göra politisk kärriär så kan ni höra av er så ställer jag upp med att vara kampanjledare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0