London- eller Parisdrömmar?

Jag ogillar när någon säger "Men det var ju bara en dröm!" Det finns inget som är "bara" en dröm. Drömmar är en förlägning av ens tankevärksamhet och i drömmar bearbetas tankar och känslor som man haft i det dagliga livet.

I veckan som gick drömde jag att jag och Chrostoffer åkte till Paris. Vi körde in i staden under nattetid och plötsligt såg jag Efeltornet upplyst torna upp sig. Uppspelt plockade jag fram min kamera och började fotografera medan vi kom allt närmare Efeltornet. Jag fick vackra bilder tagna vilket gjorde mig ännu mer uppspelt. Helst plötsligt tittade jag mig runt och upptäckte att vi inte alls var i Paris utan i London och det som jag hade trott var Efeltornet var en stor ställning för elledningar. Jag blev helt förvirrad för i London skulle vi ju inte alls vara och i London hade jag ju redan varit några gånger. Jag förstod inte alls varför vi var där och jag ville inte alls till London igen utan Paris istället.

Ska vi gissa att den drömmen handlade om Parisresan som blev framskjuten?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi-hi...som det kan bli!

2009-07-19 @ 18:16:33
Postat av: Jeanna

Drömmer är härliga! :o)

2009-07-19 @ 18:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0