Djurplågeri

Usch, jag sitter här och bara gråter! Jag tog mig en liten paus i mitt städande och plockande och hamnade framför "Djurpolisen" på Animal Planet. Varje gång jag råkar flippa förbi det programmet slutar det alltid i tårar för mig! Jag förstår inte att människor kan behandla djur så illa som de djur de tar hand om i den serien! Det som fick mig till tårar ikväll var en söt hund som ägarna hade svält och hunden var så smal och utmärgad att den senare dog i veterinärens famn. Jag förstår inte att man kan göra så med djur!

Jag är väldigt blödig när det gäller djur! (Jag slår inte ens ihjäl flugor och får jag in en spindel i huset släpper jag ut den i trädgården.) Ska jag vara ärlig tar jag mer illa upp när jag ser skadade djur eller djur som har blivit illa behandlade än ifall det hade rört sig om människor. -Djur är så mycket mer försvarslösa och utlämndade än männiksor. Hade vi haft djurpoliser i Sverige hade det varit ett jobb jag hade kunnat tänka mig. Tänk att få ta hand om och hjälpa djur och sätta dit de människorna som har utsatt djuren för dessa plågeri!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag erkänner: jag tog mer illa vid mig för ett tag sen över en överkörd räv vid vägkanten än att de hade bombat i Mellanöstern! Djurvän, ja! :)

2009-07-23 @ 13:51:40
Postat av: Jeanna

Vet du Anna, hemskt att säga kanske men jag hade känt likadant.

2009-07-23 @ 17:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0