Klassresa i New York

Strax innan jul hade jag en dröm där några av mina tidigare klasskompisar gjorde ett gästspel.

Jag drömde att vi var på klasresa i USA och den första platsen vi stannade på var New York där vi skulle tillbringa två dagar. Jag delade rum med Hille och Mia och det första vi tre gjorde när vi kom fram var att checka in våra väskor och sedan bege oss ut på stan. Jag som tidigare hade varit i New York, var ivrig och ville visa Hille och Mia allt som man var "tvungen" att titta på. Vi började gå upp mot Cetral Park med Hille och Mia började bli allt mer irreterad på att jag hela tiden skulle stanna och ta en massa foton. Rätt som det var kom det fram en man med pistol och hotade mig och ville ha min kamera. Jag slog till honom så att pistolen flög iväg samtidigt som jag försökte brottade ner honom medan jag ropade "Ta pistolen!" till Hile och Mia. Mia tog pistolen och riktade den mot mannen som blev så rädd att han sprang sin väg.

Vi fortsatte att gå (fråga inte mig vad vi hade gjort med pistolen för den var inte längre med i drömmen) men Hille och Mia bestämde sig för att de istället ville gå och shoppa. Vi började tjaffsa lite för jag tyckte att det fanns så mycket att titta på när vi bara var där i två dagar och shoppa kunde man göra hemma. Det slutade med att de skulle shoppa, vilket jag inte ville, så jag fortsatte att vandra runt själv och ta mina fotografier.

Lite senare var jag tillbaka på hotellet och stöter på Tessa och en massa okända killar i receptionen (killarna gick tydligen också i vår klass). De satt och tittade på CNN och jag frågade ifall de ville hänga med ut på sightseeing med till svar fick jag att de skulle titta på nyheterna. "Men...vi är i New York", svarade jag..."ska ni titta på TV?". Tessan himlade med ögonen mot mig och svarade  "Ja, vi är faktiskt allmänbildade!".

Jag gick ut själv på stan igen, köpte en sandwish i ett gatuhörn och gick sedan ner till centralstationen där jag började fotografera. Sedan vaknade jag...

Hihi,  jag har ju redan analyserat vad den drömmen egentligen handlade om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0