Jeanna och sport

Jag har egentligen aldrig varit intresserad av sport! Visst kan jag ibland titta, om det tex är VM i hocky eller fotboll och Sverige spelar, men skulle jag missa det jämrar jag mig inte!

Fast, det är lite roligt...för egentligen var jag bra på sport när jag växte upp. Jag gillade gympan och gjorde bra ifrån mig där (om jag får säga det själv).

Kommer ni tjejer (dvs. fd klasskamrater) ihåg att jag och Tessan vann guldmedalj till vår klass i stafett när vi gick i 5:an? Det var något skolmästerskap och jag och Tessan blev uttagna tillsammans med tre stycken i Mörrum och fick åka iväg och tävla, och minskäl, vin vann! Vi fem tjejer fick stå högst upp på prispallen och ta emot våra guldmedaljer! (Kommer ni ihåg den där videon som Egon filmade på vår klass och skickade till Gun, där vi alla skulle presentera oss? Egon var och filmade mitt och Tessans stafettlopp som han la in innan jag och Tessan presenterade oss. Hihi, titta vad jag minns.)

Kommer ni ihåg uttagningen till mjölkkannan i 6:an? I kula skulle två tjejer och två killar ställa upp från varje klass och från Svängsta var det jag, Johanna, Martin och Andreas. -Kommer ni ihåg vilket total utklassning vi gjorde i kula mot den andra klasserna? Poängmässigt låg tvåan bra mycket under oss! Det var riktigt komiskt! (Jag var rätt starkt, utan att skryta, när jag växte upp och Johanna var ju ännu värre!) Kommer ni håg hur hela uttagningen till mjökkannan slutade? -Inför sista grenan, som var stafett, låg våran klass rätt bra till, men under stafetten tappade Tessan stafettpinnen så vi kom sist... Jaja, vad är en bal på slottet?

Kommer ihåg att jag var glad över att ha en 5:an i redskapsgymnastik, gillade det som tusan! Älskade basket, handboll och vollyboll också! Men det fanns två saker på Norrevång som jag inte gillade: Terrängrundan och hinderbanan! -De var jobbiga!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så trist att jag inte kan kommentera på jobbet! Men jag är här inne & läser i alla fall :)



Jag kommer inte ihåg mina poäng från Guitar Hero men vet att jag var bäst på Kiss-låten. Satte alla där :P



Nu ska jag städa ut julen så jag har inte tid att sitta här o lata mig :)



Kram

2009-01-08 @ 17:32:10
URL: http://www.metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: Jeanna

Hihi, det är ingen fara, tjejen. Trevligt att du vill läsa i alla fall!



Hm, jag vet inte hur jag gjorde, men jag lyckades radera inlägget om poängen i guitar hero... Jaja.



Jag började städa ut julen lite idag, men ska göra klart allt imorgon hade jag tänkt. Är så jäklar trött idag!!!



2009-01-08 @ 17:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0