Efter kalaset

Jag har precis kommit upp till Växjö efter att ha varit på Kastanienhof och firat Jamies 29-års dag. Christoffer är iväg och lyssnar på ett liveband (det några kompisar till honom som spelar) och är nog inte hemma förrän om en timme. I väntan på honom myser jag; Har tänt upp lavendelljus på spiselkransen och burrat ner mig i sängen med massa kuddar.


Mina "prinsesskronor" som lyser på spiselkransen i torpet.

Födesledagsfesten ikväll var trevlig med gott sällskap och massa god mat! Jag har ätit så mycket ikväll att jag nu inte behöver äta förren på måndag nästan gång. Det blev poterstek till huvudrätt, en varm efterrätt på Marylandcookies, kokta apelsiner med nejlikor och vanlijglass samt en choklad- och hallontårta. Mums!


Jamie fick många presenter som han blev glad för.


Tårtan Cissi hade bakat var underbart god! "Cecilias drömtårta" på choklad och hallon.

Jamie och jag hade lite hyss för oss under kvällen. Jag hade tidigare kommit på en idé till Lukas doppresent och behövde Jamies hjälp, så efter middagen smög vi iväg och hade lite hemlisar för oss. (Shit vad bra det blev Jamie! Jag imponerade faktiskt mig själv! Jag hoppas att du, Cissi och Lukas kommer att uppskatta det och bli glada för det!)

Sedan satt jag och gosade med Lukas och jag myste med honom i min famn. -Att man kan älska en liten varelse så mycket som jag älskar den pojken! Min lille brorsson...


Min älskling Lukas som växes så att det knakar. 12 veckor gammal och 62 cm lång.

Vid 22:20-tiden hade vi ätit tårta och jag ringde då Annicka, hade lovat henne att kommit in på hennes förfest. Men jag lyckades inte få tag på henne varken hemma eller på mobilen (du får din present en annan dag istället, gumman) så jag körde upp till Växjö direkt istället. Och nu sitter jag här och myser och väntar på att mitt hjärta ska komma hem och gosa med mig. Har inte sett honom på en vecka nu och håller på att sakna ihjäl mig efter honom!

Ikväll fick jag även min försenade födelsedagspresent av Jamie och Cecilia som bestod av tre böcker:
- "The secret" (på engelska) av Rhonda Byrne
- "Digital fotografi - Lär dig yrkesfotografens hemligheter." av Scott Kelly, del ett och del två.
Jag blev väldigt glad för samtliga böcker och ska nu lägga mig till rätta i sängen och börja läsa.

Kommentarer
Postat av: Emmisen

Jättefina kronor. Vad är de inköpta? Kram

2009-02-08 @ 16:39:08
URL: http://emmisenslilla.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Jag köpte dom i höstas i en affär här i Växjö. Dom såldes styckpris men var ganska dyra. Men jag har sett billigare (men inte i samma kvalitet) på andra ställen också.

2009-02-08 @ 17:47:41
Postat av: Houston Maria

Håller med om kronorna. Jättefina sådana skulle jag vilja ha som dekoration på bröllopet. Säg gärna till om du ser dom igen vart man kan hitta dom ;).



Fick själv samma fotografi bok i julklapp men har knappt öppnat den. Överlåter fotograferingen till proffsen nämligen dig ;) Kram

2009-02-08 @ 20:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0