Krågejävel

I bilen hem efter konserten i lördags började jag och Annicka prata om dokumentären "Plötsligt i vinslöv". (Stackars Malin som vi höll på, hon hade inte sett den och förstod ingenting av våra skrattanfall.) Annicka var helt underbar och började härma alla karaktärerna medan jag skrattade så jag var nära ett astmaanfall och höll på att köra av vägen. Vet inte hur många av er som har sett filmen, men den är helt underbar. En domumentär filmad på fullaste allvar om livet i lilla Vinslöv. Att den sedan blev så tragisk att det är sjukt komisk och idag en kult hade de nog inte räknat med.

Detta klippet är en av mina favoriter från dokumentären. En av de man får följa ska åka och hälsa på sin pappa på ett hem:


Kommentarer
Postat av: Annicka

Jag bara älskar den! Hahaha... Jag är nog den enda som kan nästan hela filmen utantill. Och vems fel är det? Hihihi... Vilket roligt förhållande han och jag hade, eller hur? Helt klart världens bästa dokumentär!!! -Guldfisk! Men dom kan man ju inte prata me. Dom säger ju bara blubb blubb! Hahaha.. Jag är fan sjuk!

2009-08-05 @ 22:38:57
Postat av: Jeanna

Den är helt underba, Annicka! Vi måste ta en kväll och titta på hela ihop snart! Du och jag och den filmen...tror vi får ringa en ambulans efteråt för tusan vilka magkramper vi kommer att ha.

2009-08-05 @ 22:50:49
Postat av: Annicka

Det tycker jag absolut att vi ska göra! Jag fick ju den som sagt i julklapp förra året av min älskade syster. För hon orkade väl inte med mitt tjatt längre. Hahaha.. Vi kommer ju dö av skratt! -Två naturliga armar har han också! Hihihi.. Nej, nu får jag fan ge mig.

2009-08-05 @ 22:56:28
Postat av: Jeanna

Jag dör Annicka! "Två narturliga armar har han!" Och "Det kan inte hända någonting...det är precis som i golfen!" Vi hade dött du och jag, ju!

Vi måste boka in en kväll och se den ihop alltså!

2009-08-05 @ 23:07:12
Postat av: Maria

I löööv plötsligt i vinslöv :)

bäst är han som tvättar sina golfbollar och grillar inomhus. haha.

2009-08-06 @ 19:01:33
URL: http://thisismaria.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Han är rolig, Maria! "Ingenting kan hända..." så eldar han upp halva köket!

2009-08-06 @ 19:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0